انتشارات خط مقدم کتاب «داغ دلربا» اثر میثم امیری را منتشر کرده است.

کتاب «داغ دلربا» اثر میثم امیری در انتشارات خط مقدم منتشر شده است. این کتاب داستان تشییع شهید سردار قاسم سلیمانی را در شهر‌های مختلف روایت می‌کند. نویسنده در این اثر تلاش می‌کند مخاطب را تا پایان داستان همراه خود کند. 

نویسنده در معرفی این کتاب نوشته است:

سردار، پنج روز از اهواز تا کرمان، روی دست ایرانیان بود؛ دست‌‌ های گرم و پینه‌ بسته؛ دست‌ های ظریف و ورزیده؛ دست‌ های پرچروک و کودکانه. این دست‌ ها – دست‌ های همه‌ ملت ایران – حلقه و پروانه شد. سردار در کانون این حلقه بود. حلقه مهر دید و مهر ریخت؛ غم دید و گریه کرد؛ شعر خواند و دندان سایید؛ لبخند زد و حماسه سرود؛ داغ دید … و داغ دید.  بر راوی بدیهی بود که در گوشه‌ ای از این داغ‌ نامه‌ ملی حاضر باشد؛ از کنجی به جاذبه‌ غریب سردار و ملت ایران کشیده شود. این نوشته‌ ها، از آن لحظه‌ ها فراهم آمده است.

گفتنی است؛ «داغ دلربا» در سی و نهمین دوره جایزه کتاب سال، در بخش مستندنگاری جزو آثار برگزیده شناخته شد.

در بخشی از این کتاب آمده است:

«بامداد جمعه، سیزده دی ۱۳۹۸، سردار را زدند. صبحش، مردم کرمان ریختند بیرون. دو دست روی پیشانی گذاشتند و روی جدول کنار خیابان نشستند و گریستند. صدای عبدالباسط، با سوز بامدادی کویر آمیخته می‌شد. خانه‌ها، درد و تحیّر کرمانی‌ها را تاب نداشت. آسمان شهر، سکوت کویر را نمی‌خواست؛ سرمایش را می‌خواست.

این، وقتی بود که قوم ایرانی در کالبد کرمانی، «چیزی» حس کرد. این، همان لحظه‌ای بود که ایرانی می‌خواست تاریخش را ورق بزند. راوی دوست داشت این لحظه را ببیند و حس کند. دوست داشت وقتی چشمه‌ای تازه می‌جوشد، همان نزدیکی باشد و لمسش کند. سال‌ها بود که بر دامنه ما چشمه‌ای نمی‌جوشید.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار