نوریان گفت: در صورت کاهش اهدا کنندگان احتمال دارد قم وارد وضعیت بحرانی ذخیره خون شود.

مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به این که ذخیره خونی استان در وضعیت شکننده‌ای قرار دارد، گفت:میزان اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان قم ۱۰ درصد کاهش یافته است.

مرتضی نوریان گفت:در صورت کاهش اهدا کنندگان احتمال دارد قم وارد وضعیت بحرانی ذخیره خون شود.

او با تاکید بر این که در یازده ماه گذشته ۳۴ هزار اهدا کننده فرآورده‌های خونی در قم بار اصلی تامین و رفع نیاز افراد نیازمند را تامین کرده‌اند،گفت: حدود ۴۰ هزار اهدا خون موفق در سال گذشته داشتیم که ۶۰ درصد آن‌ها اهدا کننده مستمر هستند.

نوریان با اشاره به این که اداره‌کل انتقال خون قم در روز‌های پایانی سال به خاطر نیازی که به این فرآورده‌های حیاتی وجود دارد از عموم مردم برای اهدای خون درخواست یاری دارد، گفت: مرکز انتقال خون روح الله واقع در میدان رواح از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و مرکز انتقال خون قم واقع در بلوار ۱۵ خرداد از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۴:۰۰ پذیرای مردم نوع دوست است، همچنین این دو مرکز طی روز‌های یکشنبه و سه شنبه هر هفته از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۸:۰۰ مشغول خدمت رسانی هستند.

مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به این که مرکز انتقال خون روح الله در طول روز‌های نوروز ۱۴۰۱ از اول فروردین تا ۱۳ فروردین ماه به جزء روز‌های جمعه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ آماده دریافت و استقبال از اهداکنندگان خون خواهد بود،گفت: در ماه مبارک رمضان نیز افراد نوعدوست می‌توانند صبح و پس از افطار برای انجام این عمل خداپسندانه اقدام کنند.

نوریان شاخص ارسال فرآورده‌های خونی قم به شبکه خون رسانی کشور را ماهانه هزار و ۲۱ واحد اعلام کرد و گفت: بیشترین ارسال فرآورده‌های خونی قم به دلیل انجام عمل‌های جراحی به تهران ارسال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
از مسئولان خون بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
کاملا موافقم باهاتون
آخرین اخبار