مدیرکل هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: امروز ورزش تبدیل به مبنایی برای سود آوری شده است که ما باید بتوانیم با انجام کار‌های فرهنگی و فرهنگ افزایی آن را اصلاح کنیم.

روح الله اسدی در آیین رونمایی از کتاب "صد سال ورزش کرمان" که با حضور مسئولان کشوری و استانی در محل سالن خواجه نصیرطوسی دانشگاه فرهنگیان کرمان انجام شد، گفت: تاریخ نگاری و مکتوب کردن تاریخ شفاهی بسیار ارزشمندست، به ویژه در این دورانی که تشخیص درست از نادرست مشکل است.

او می‌گوید: وقتی این تاریخ نگاری در حوزه ورزش باشد؛ به مراتب این مهم نیز ارزشمند‌تر می‌شود؛ چراکه باعث می‌شود ما با آرمان‌ها و ارزش‌های ورزشمان آشنا شویم ونسل آینده را مطلع سازیم.

اسدی گفت: این امر سبب شناخت طلایه داران و پیشکسوتان ورزش است، همان‌هایی که به عنوان گنج‌های باقدمت، می‌توان درباره شان سخن گفت و بدین ترتیب، فرهنگ پهلوانی و جوانمردی را روز به روز گسترش دهیم.

او به دنیای استعمار و استعمارگری اشاره کرد و گفت: امروز دنیای استعمار کلاسیک به استعمار نو رسید و اینک در استعمار فرانو هستیم، زمانی به کشور‌ها حمله می‌کردند، بعد تصمیم گرفتند اقتصادش را تک محصولی کنند و امروز به گونه‌ای عمل می‌کنند که بدون خواسته خود، همراه سیاست‌های آنان می‌شویم و در این دنیای فرانو، متاسفانه جذابیت ورزش، آن‌ها را به سمت خودشان کشانیده است.

آیین رونمایی از کتاب صد سال ورزش کرمان

مدیرکل هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان می‌گوید: ورزشی که زمانی مبنای آن "یَا رَبِّ قَوِّ عَلَى خِدْمَتِکَ جَوَارِحِی" بود؛ متأسفانه اکنون تبدیل به ورزشی بر مبنای سود آوری شده است و امیدواریم همه ما خادمین حوزه ورزش بتوانیم با کار‌های فرهنگی و فرهنگ افزایی کاری واقعی به دور از شعار، انجام دهیم.

او حاج محمد صنعتی را الگویی مناسب در زمینه فرهنگ سازی عنوان کرد و گفت: وی مردی نکو نام بود که شعر شاعر برجسته سعدی شیرازی با عنوان"هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق ثبت است بر جریده عالم دوام ما " در مورد شان تعبیر می‌شود.

اسدی می‌گوید: در افسانه‌ای آمده است که آدم‌ها در دو مرحله می‌میرند، یک بار زمانی که نفس نمی‌کشند و زمانی که آخرین نفر در کره زمین از آن نام ببرد.

آیین رونمایی از کتاب صد سال ورزش کرمان

به گفته او، زنده یاد صنعتی کار‌های بسیار بزرگی برای ورزش استان کرمان انجام داده است که همواره به یاد همه خواهد ماند و در حقیقت کتاب صد سال ورزش کرمان، میراث گرانبهایی از وی است که برای نسل‌های بعد بر جای می‌ماند و سبب می‌شود، یاد و نامشان همچنان جاودان بماند.

اسدی گفت: امیدواریم نسل‌های آینده هم بتوانند صفحه‌هایی به این کتاب بیفزایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.