استاندار قم با اشاره به ثبت نام ۱۲۳ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: هنوز پالایش افراد ثبت نام شده در این طرح آغاز نشده است.

سید محمدتقی شاهچراغی روز یکشنبه در جلسه شورای تامین مسکن، گفت: اگر در شهر‌های اقماری و روستا‌های قم امکان تامین زمین دولتی وجود داشته باشد باید طرح احداث مسکن در همان محل احداث شود و از روانه شدن آن‌ها به مرکز قم جلوگیری شود.

استاندار قم گفت: با یک برنامه چهارساله و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در تامین زمین، امکان احداث مسکن برای تمام افراد واجد شرایط در قم وجود دارد.

شاهچراغی با اشاره به حجم بالای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری گفت: بافت‌های فرسوده در قم مشکل ساز است و مجموعه مدیریت استان از بهسازی و ساماندهی این بافت‌ها حمایت می‌کند.

استاندار قم گفت: تا زمان الحاق نهایی اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان باید برای احداث مسکن از ظرفیت‌های آماده کنونی مانند بنیاد مسکن، شهر‌های اقماری و روستا‌های استان استفاده شود.

شاهچراغی با تاکید بر دیده شدن پیوست‌های فرهنگی، آموزشی و تفریحی در اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان گفت: طراحی مسکن در این اراضی باید به نحوی باشد که مردم در آن بتوانند به زاحتی زندگی کنند و با مشکلاتی نظیر کمبود مدرسه، کانال آب، فاضلاب، مسجد، پارک و ... روبه رو نشود.

استاندار قم با اشاره به این که باید برآیند صدور مجوز و پروانه در طرح نهضت ملی مسکن سرعت داده شود، گفت: اولویت بندی واگذاری اراضی در قم باید در یک کارگروه ویژه بررسی شود.

شاهچراغی در ادامه با انتقاد از برخی جهت گیری‌های شهرداری قم، گفت: بوی بد فاضلاب در برخی محلات شهر به شدت احساس می‌شود و در محلات قدیمی و فرسوده عملا کاری نشده است، در امر حذف پارکینگ عملکرد‌ها اصلا رضایت بخش نیست و هم اکنون نیز در ارائه تخفیف ۳۰ درصدی به شهروندان در طرح نهضت ملی مسکن سنگ اندازی می‌شود این در حالی است که اگر تخفیف ۱۰۰ درصدی هم به شهروندان در فرآیند‌های صدور مجوز و عوارض اعمال شود باز هم حق این مردم است.

شاهچراغی گفت: طبق مواد قانونی دستگاه‌های خدماتی موظف هستند تا زیرساخت‌های برق، آب، گاز و مخابرات را تا درب واحد‌های مسکونی در این طرح تامین کنند.

استاندار قم با بیان اینکه خروجی جلسات باید مشکلی از مردم برطرف کند، گفت: در دولت قبل در امر مسکن کم کاری و بی توجهی صورت گرفت و در دولت سیزدهم مساله مسکن باید با جدیت دنبال شود؛ برای پیشبرد اهداف تولید مسکن باید نگاه‌های جزیره‌ای در بین مدیران دولتی از بین برود.

شاهچراغی گفت: در استان قم به هر نحوی که شده باید ۶۳ هزار واحد مسکونی که کف و حداقل ثبت نام و متقاضیان است طی ۴ سال آینده به بهره برداری برسد.

استاندار قم گفت: پیوست‌های فرهنگی در معماری و شهرسازی اراضی ۵۶۰ هکتاری باید مورد توجه باشد و مسیر اشتباه گذشته در این زمینه اصلاح شود و مورد بازنگری قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام من تمام شرایط دارم ولی درخواستم ردشده اخه بایدادم چه وضعی داشته باشه تابهش تعلق بگیره نه وام دارم نه خونه نه ملکی چراردشدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
آقای استاندار برای چی برای یک عده پیامک اومده که درخواست رد می شود . چرا باید به ماها خانه نرسد . مشکل کجاست
باید کی رسیدگی کنه من به دفتر رئیس جمهور شکایت می کنم . تمام شرایط رو دارم و تازه ازدواج کرده ام با یک فرزند چرا به من تعلق نگرفته است .
آخرین اخبار