مدیرکل فرهنگ ‎و‎‎ ارشاد اسلامی فارس گفت: مساجد در تاریخ ‎انقلاب بهترین مکان برای استعدادیابی نوجوانان بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - حمیدرضا قانعی در بازدید از مسجد رسول اعظم (ص)، گفت: فعالیت‌های گسترده فرهنگی و هنری اعم از تشکیل گروه‌های سرود، اردو‌های تفریحی، فرهنگی و نظامی، کلاس‌های آموزشی همه و همه موجبات پررونق شدن و پویا شدن فضای مساجد خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ ‎و‎‎ ارشاد اسلامی فارس گفت: مساجد در تاریخ انقلاب همواره بهترین مکان برای استعدادیابی نوجوانان بوده‌است.

او گفت: در کنار این فعالیت‌ها باید به ترویج و توسعه مطالعه و معرفت افزایی اهالی مساجد توجه ویژه داشت، چرا که مهمترین کار و ماندگارترین فعالیت فرهنگی، تعمیق باور‌های دینی و اعتقادی است.

قانعی گفت: توسعه مهارت‌های فردی و اجتماعی مسجدی‌ها از دیگر امور مورد نیاز نوجوانان و اهالی مساجد است و باور‌های قرآنی اهالی مسجد را می‌توان از طریق بیان داستان‌های قرآنی، بازی‌های قرآنی و سایر ابزار‌های فرهنگی در دسترس، تقویت کرد و باید معارف قرآن و اخلاقیات را با همه ابزار‌ها موجود ارتقا بخشید.

او گفت: جریان انقلابی امروزه در حوزه تربیت کودک و نوجوان صاحب یک مانیفست حساب شده است که از دل معارف قرآن و اهل بیت (ع) و توسط متخصصین و مجتهدین احصا شده و برای ترویج آن لازم است با مجموعه‌های آشنا با این امر ارتباط گرفت و این معارف را گسترش داد.

قانعی با اشاره به اینکه مسجد رسول اعظم (ص) همواره در فضیلت جذب و به‎کارگیری و نخبه پروری جوانان و نوجوانان زبان زد اهالی فرهنگ بوده است، گفت: این مسجد در بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی شیراز پیشتاز و نقش آفرین است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار