مدیر کل راه آهن خراسان از شکسته شدن رکورد صادرات کالا از مرز ریلی سرخس خبرداد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - مصطفی نصیری ورگ گفت: با صدور بیش از یک میلیون تن کالا، رکورد صادرات از مرز ریلی سرخس با کشور ترکمنستان شکسته شد.

صادرات کالا به کشور‌های آسیای مرکزی از طریق مرز ریلی سرخس طی ۱۱ ماه امسال به یک میلیون و هفت هزار تن رسید که رکورد جدید در زمینه صادرات ریلی طی ۲۵ سال گذشته است.

او گفت: این مقدار کالای صادراتی با ۱۶ هزار و ۷۲ دستگاه واگن و از طریق مرز ریلی سرخس به کشور‌های آسیای مرکزی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: میزان بارگیری راه آهن خراسان ۸۱۵ هزار تن کالای صادراتی بوده که رتبه نخست صادرات ریلی کشور را داشته و سهم ۸۱ درصدی از کل صادرات مرز سرخس را به خود اختصاص داده است.

او گفت: عمده کالای صادراتی از مرز سرخس، سیمان با سهم ۳۱ درصد و عمده مقاصد صادراتی نیز کشور ازبکستان با سهم ۳۹ درصد و ترکمنستان با سهم ۳۷ درصد بوده است.

نصیری ورگ گفت: در این راستا راه‌آهن به همراه بخش خصوصی در جهت تأمین واگن مورد نیاز صادرکنندگان گام برداشته و بستر لازم برای استفاده از ناوگان داخلی در امر صادرات را فراهم نموده است.

وی ارائه خدمات به مشتریان در ایام تعطیل، تخفیف‌های متنوع برای کالا‌های صادراتی و جلسات چندجانبه با واحد‌های تولیدی و صنعتی را از جمله اقدامات تاثیرگذار در افزایش چشمگیر کالا‌های صادراتی در سال جاری برشمرد.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.