استاندار اردبیل:

طرح جامع استانی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تدوین شود

استاندار اردبیل گفت: در کنار طرح و برنامه کشوری، یک طرح جامع استانی به منظور مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با برش شهرستانی تدوین شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - سید حامد عاملی گفت: موضوع پیشگیری قبل از اتفاق بسیار مهم و حیاتی است و باید برای هرگونه آسیب‌های احتمالی و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی یک برنامه قابل اجرا تدوین شود.

استاندار اردبیل در سومین جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان می‌گوید: باید بستر نشاط و شادی با برگزاری آیین‌های فرهنگی فراهم شود، چون نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید دلایل و عوامل دخیل در مشکلات اجتماعی و فرهنگی را بررسی کرده و برای حل این موضوع راهکار و برنامه نیز ارایه دهند.

عاملی گفت: نباید فضا به گونه‌ای باشد که برای مردم و جوانان انگیزه و هدفی جهت تداوم زندگی وجود نداشته باشد و احساس کنند به آخر خط رسیده اند و انگیزه، امید به زندگی و تداوم آن در جوانان و مردم تقویت شود.

او می‌گوید: باید دانشگاه‌ها و دستگاه‌های مرتبط دلایل مسایل را شناسایی کنند و داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز جهت بررسی موضوع در دسترس است و گروه مداخله با دنبال کردن اهداف مورد نظر می‌تواند به یک نتیجه مطلوب دست یابد.

استاندار اردبیل به شناسایی و داشتن برنامه مدون گروه هدف تاکید کرد و گفت: باید علل و عوامل اصلی مشکلات اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی احصا شود تا با آگاهی دهی به مردم، ارایه آموزش‌های لازم و با غربالگری سلامت روانی جامعه هدف شاهد کاهش آسیب‌ها در جامعه باشیم.

عاملی دوران سنین ۱۶تا ۳۰ سالگی را یک دوره حساس و آسیب پذیر بر شمرد و گفت: اگر برنامه‌ای برای گروه‌های سنی مدارس، دانشگاه ها، مراکز آموزشی نظامی بصورت ویژه طراحی نشود شاهد بروز مشکلات فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی در این دوران خواهیم شد.

او نگاه منفی، نگاه تیره و تار را از آسیب‌های اجتماعی دیگر بر شمرد و گفت: انسان‌ها باید دارای روحیه شکر گزاری و شاد و نگاه باز در اجتماع باشند و با تقویت فضای نشاط و شادابی در استان بر اساس برش شهرستانی می‌توان این نگاه را ایجاد کرد.

استاندار اردبیل وضعیت اقتصادی و اشتغال را یکی از عوامل آسیب‌های اجتماعی دانست و تاکید کرد؛ تلاش شبانه روزی همه ما ایجاد بستر اشتغال و رفع بیکاری است که برای سال آینده، برنامه‌ها و طرح‌های خوبی اجرا می‌شود.

عاملی برگزاری دوره‌های آموزشی و نحوه برخورد با کارگران در واحد‌ها را ضروری دانست و گفت: نقش رسانه‌های گروهی و شبکه‌های اجتماعی برای آگاهی دهی مردم در حوزه‌های مختلف غیر قابل کتمان است و باید این حوزه تقویت شود.

او از دستگاه‌های متولی خواست برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دلایل و مسایل زمینه ساز را بصورت میدانی بررسی و در کارگروه جهت یافتن راه حل مناسب ارایه دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار