مدیران اجرایی اردبیل نسبت به اقدامات پیشگیرانه در قبال قانون پاسخگو باشند

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل گفت: مدیران باید نسبت به اقدامات پیشگیرانه خود در قبال قانون پاسخگو باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل -جلال آفاقی گفت: تشکیلات قضائی استان برای بررسی نقش مدیریت‌ها در راستای ایجاد زمینه و وقوع جرائم با حوزه‌های مرتبط تصمیمات اساسی اتخاذ کرده است که امیدواریم بتوانیم در بخش‌های گوناگون و سازمان‌های مختلف به اهداف خود دست یابیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل می گوید: مدیران باید نسبت به اقدامات پیشگیرانه خود در قبال قانون پاسخگو باشند چرا که برخی ترک فعل‌ها زمینه وقوع جرم در درون سیستم اداری و خارج از سیستم‌ها را ایجاد کرده است که در این زمینه باید تمام تلاش و توان خود را برای تحقق اهداف مورد نظر به‌کار گیریم و شرایط مناسبی را در این زمینه فراهم کنیم.

به گفته آفاقی، دستگاه قضائی استان با کارهای مجرمانه برخورد قاطع خواهد شد که در این زمینه مدیران سازمان‌های استانی رعایت بیش از پیش باید در تمام تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات پیشگام باشند تا بتوانیم به تمامی اهداف خود دست یابیم.

او می گوید: مشاوره‌های لازم برای متقاضیان طلاق و دوره‌های توانمندسازی مشاوران و دوره‌های آموزشی تحکیم خانواده‌ها از اقداماتی است که با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام یافته و به همین منظور با کاهش 3 هزار و 970 فقره پرونده انتظار می‌رود شاهد کاهش آمار طلاق در استان باشیم که در مقایسه با پارسال نیز به همین منوال بوده است.

به گفته آفاقی تلاش برای کاهش پرونده‌های اختلافات خانوادگی دغدغه‌های مهم استان است که در این زمینه با انجام اقدامات پیشگیرانه درصدد هستیم این آمار را به وضعیت مطلوب برسانیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل گفت: آمار طلاق در شهرستان مرز بیله‌سوار 49 درصد کاهش یافته که در این زمینه از ظرفیت نهادهای مرتبط و ائمه جمعه و روحانیون برای کاهش پرونده‌های طلاق استفاده می‌شود.

آفاقی می گوید: تحکیم بنیان خانواده با الگوهای دینی و آموزه‌های اسلامی سیر نزولی آمار طلاق را به دنبال خواهد داشت که امیدواریم بتوانیم با ادامه این روند شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.