وقوع یک طلاق به ازای هر ۴ ازدواج در اردبیل

معاون پیشگیری از وقوع جرائم دادگستری استان اردبیل گفت: اکنون از هر چهار ازدواج یک مورد طلاق ثبت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف خدادادی، معاون پیشگیری از وقوع جرائم دادگستری استان اردبیل گفت: اکنون به جای اینکه بنیان خانواده روز به روز مستحکم‌تر شود این بنیان متزلزل می‌شود به‌طوری که اگر ۱۰ سال پیش از هر ۱۵ ازدواج یک مورد طلاق وجود داشت اکنون از هر چهار ازدواج یک مورد طلاق ثبت می‌شود.

او افزود: آثار و تبعات منفی طلاق بر روی زوجین و فرزندان غیر قابل کتمان است و ریشه جرایم اکثر افراد حاضر در زندان‌ها به مشکلات خانوادگی به‌خصوص طلاق برمی‌گردد.

معاون پیشگیری از وقوع جرائم دادگستری استان اردبیل تشریح کرد: افزایش میزان طلاق به دلایل مختلفی وابسته است و طلاق یک پدیده جهانی است و مختص کشور ما نیست عواملی، چون تغییر نگرش، تغییر دیدگاه‌ها، تغییر سبک زندگی در وقوع طلاق دخیل هستند.

خدادادی عنوان کرد: ضعف مهارت‌های رفتاری و ارتباطی که در استان ما نیز به وضوح قابل لمس است از عوامل مهم وقوع طلاق است، برخی از ازدواج‌ها هیجانی بوده و طرفین از شناخت‌های لازم برخوردار نیستند.

او تاکید کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی ورود جدی و عمیق و عالمانه نداشتیم و اگر امروز شاهد شیوع و شدت آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف هستیم به‌دلیل عدم ورود همه‌جانبه و علمی است.

معاون پیشگیری از وقوع جرائم دادگستری استان اردبیل گفت: از سازمان بهزیستی انتظار می‌رود تا با ورود تخصصی و همه جانبه خود به بحث آسیب‌های اجتماعی به‌خصوص طلاق عملکرد بهتری داشته باشد، زیرا که یکی از علل طلاق، ضعف آموزش است و آموزش‌ها باید از سنین پایین شروع شده و صرف تمرکز بر روی آموزش‌های ۴ ساعت قبل از ازدواج به هیچ وجه در این خصوص کارساز نخواهد بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.