مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از ارجاع بیش از ۲ هزار مورد پرونده طلاق به مراکز مشاوره در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهزاد ستاری، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل صبح امروز در آیین افتتاح مراکز کاهش و کنترل طلاق و آسیب‌های اجتماعی که در سالن جلسات دادگستری کل استان اردبیل برگزار شد گفت: در ۹ ماه نخست امسال ۲ هزار و ۲۴۸ مورد پرونده طلاق ارجاعی به مراکز مشاوره داشتیم که ۳۶۱ مورد از این پرونده‌ها مورد سازش قرار گرفته است.

او افزود: سامانه طلاق پاسخی است به مداخله به هنگام، تخصصی و مستمر که تمام این موارد در سامانه طلاق اتخاذ شده که متقاضیان طلاق پس از ثبت نام در این سامانه مورد غربالگری قرار می‌گیرند و مشاوره‌های تخصصی برای آن‌ها شروع می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: ۵ طرح و برنامه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و کودکان در استان اردبیل افتتاح می‌شود که شامل سامانه ثبت ملی طلاق، خانه امن یا مرکز حمایت از زنان خشونت‌دیده، مرکز نوای مهر در راستای حمایت روانی و اجتماعی از دختران آسیب‌دیده و دو مورد خانه رفاه کودک و خانواده است.

ستاری افزود: طلاق یک متغیر پیچیده چنده عاملی است که خود می‌تواند معلول و علت آسیب‌های اجتماعی مختلفی باشد که در حال حاضر روند طلاق در استان اردبیل همانند سایر نقاط کشور روند افزایشی دارد.

او تصریح کرد: پدیده طلاق را می‌توان از دو بعد پیشگیری و مداخله بررسی کرد که در بحث پیشگیری ترویج ازدواج آگاهانه و به هنگام و ایجاد آموزش و دانش مهارت زندگی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.