معاون بازرگانی سازمان صمت جنوب کرمان از اجرای مرحله دوم طرح خرید شفاف از ابتدای اسفندماه در جنوب کرمان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - محسن مشایخی گفت: جشنواره خرید شفاف به منظور اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده روی محصولات اجرا می شود و در نتیجه گروه وسیعی از کالا‌ها با قیمت مناسب تری در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد. 

او می‌گوید: اجرای این پویش بدین شکل است که پس از درج قیمت تولید کننده روی محصولات، کالا‌های مصرفی حداکثر ۳۰ درصد و در کالا‌های سرمایه‌ای حداکثر ۲۰ درصد هزینه توزیع به قیمت درج شده درب کارخانه روی کالا اضافه می‌شود و بیش از این تخلف محسوب می‌شود.

به گفته معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان تخفیفات این طرح، از درصد سود و هزینه توزیع روی کالا‌ها کسر و محاسبه شده و بدین ترتیب، تخفیفات غیر واقعی روی قیمت کالا‌ها حذف و موجب ایجاد رقابت در واحد‌های عرضه کننده می‌شود.

او می‌گوید: وزارت صمت سعی دارد با به خدمت گرفتن ۳ شبکه بزرگ توزیع به طور همزمان طیف کالا‌هایی را که مشمول این تخفیف‌ها می‌شوند، گسترده‌تر کند تا سبد خانوار بهتر شود.

مشایخی گفت: روال این جشنواره مانند گذشته است و تفاوت آن با امسال در ایجاد هم‌افزایی بین شبکه بزرگ توزیع، شامل: اصناف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های اینترنتی است.

او می‌گوید: مرحله دوم جشنواره خرید شفاف از اول اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در جنوب کرمان از طریق فروشگاه‌های زنجیره ای، صنوف منتخب و میادین تره بار با هدف شفافیت در نظام توزیع و عرضه کالا‌های با درج قیمت تولید کننده اجرا می‌شود.

به گفته معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان قرار است  فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای اطلاع مردم از کالا‌های شامل تخفیف جشنواره پارچه نوشته‌هایی را داخل فروشگاه‌ها نصب کنند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار