دبیرکل پناهندگان سازمان ملل در بیانیه جدیدی به انتقاد از رفتار اتحادیه اروپا با پناهندگان پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان - دبیرکل پناهندگان سازمان ملل نسبت به افزایش خشونت علیه پناهجویان و مهاجران در مرز‌های اروپا هشدار داد و گفت که نقض حقوق و عقب راندن غیرقانونی پناهندگان در سراسر مرز‌ها در خطر «عادی شدن» است.

به گزارش اسپوتنیک فیلیپو گراندی، کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، در پیامی گفت: «ما می‌ترسیم که این اقدامات اسفناک در معرض عادی شدن و سیاست‌زدگی قرار گیرد».

سازمان ملل در این خصوص گفته است آنچه در مرز‌های اروپا اتفاق می‌افتد از نظر قانونی و اخلاقی «غیرقابل قبول» است و باید متوقف شود.

با وجود درخواست‌های مکرر آژانس‌های سازمان ملل متحد، از جمله کمیساریای عالی پناهندگان برای پایان دادن به این اقدامات، خشونت، بدرفتاری و عقب راندن پناهندگان به طور منظم در چندین نقطه ورودی در مرز‌های زمینی و دریایی، در داخل و خارج از اتحادیه اروپا گزارش شده است.

از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا کنون، ۵۴۰ حادثه مربوط به عقب راندن پناهندگان در مرز‌های زمینی و دریایی یونان به ثبت رسیده است. اگرچه بسیاری از حوادث به دلایل مختلف گزارش نمی‌شوند، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با هزاران نفر در سراسر اروپا که به عقب رانده شده‌اند مصاحبه کرده و الگوی نگران‌کننده‌ای از تهدید، ارعاب، خشونت و تحقیر را گزارش کرده است.

پناهندگان گفته‌اند که در قایق‌های نجات رها می‌شوند یا حتی گاهی به زور مستقیماً به داخل آب رانده شده اند. گفته می‌شود حداقل سه نفر در چنین حوادثی از سپتامبر ۲۰۲۱ در دریای اژه جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار