مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۱۹ هزار نفر از متقاضیان مسکن ملی زنجان را افراد مجرد تشکیل می دهند.

 باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - بیات‌منش دیروز یکشنبه در شورای مسکن استان زنجان گفت: طبق تکلیف ارائه شده به استان مقرر شد که در مرحله اول سهم دو سال استان را به صورت یکجا شروع کنیم و در ۲سال بعدی در یک فرصت یک ساله، زمین‌ برای فاز دو تأمین شود.

او با اشاره به اینکه در طول ۴ سال باید بیش از ۳۸ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود، گفت: سهم ۲ سال حدود ۲۰ هزار واحد می‌شود که در حال آماده سازی است، اما با توجه به اینکه ثبت نام مرحله اول ۱۶ هزار واحد شروع شده و با تخصیص ۴ هزار ثبت نامی جدید سهم مدت یاد شده تکمیل خواهد شد.

بیات منش با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از متقاضیان واجد شرایط هستند و برای روشن تر شدن کارها باید استعلامات بصورت دقیق تر انجام گیرد، گفت: سامانه استعلام مالکیت مشکلاتی دارد که پیگیر رفع مشکل این سامانه هستیم.

او می گوید: اولویت ما در فاز اول ۵ هزار نفر است که سن افراد، متأهل بودن و تعداد عائله‌مندی ملاک این تعداد است تا به بانک معرفی شده و تشکیل پرونده دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به زمان پایش ثبت نام کنندگان اشاره کرد و گفت: برای این کار یک سال زمان لازم است که البته برای پایش پنج هزار نفر اول فقط ۳ماه فرصت لازم است تا کار پرونده آنها تکمیل شود.

بیات منش  به اراضی خالی و بلاتکلیف اطراف شهر نیز اشاره کرد و گفت: در طرح جامع برای توازن بخش به قسمت غربی و شرقی زنجان این اراضی باید تعیین تکلیف و ساماندهی شوند.

او می گوید: تلاش می‌کنیم تا آخر امسال ۱۵ هزار واحد به مرحله عقد قرارداد برسد که در این صورت اولین استانی هستیم که در حوزه مسکن این کار را انجام گرفته است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.