مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۷۱ هزار و ۱۳۵ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن احداث می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، بیات منش مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در جلسه شورای مسکن استان زنجان گفت: از مجموع ۷۱ هزار و ۱۳۵ واحد مسکونی که سهم استان زنجان از نهضت ملی مسکن است، ۲۰ هزار واحد، مسکن روستایی بوده که متولی آن بنیاد مسکن است و اجرای ۵۱ هزار واحد دیگر در مناطق شهری نیز بر عهده مجموعه راه و شهرسازی خواهد بود.

او ادامه داد: از این ۵۱ هزار واحد، ۳هزار واحد به صورت مسکن استیجاری خواهد بود، به این صورت که مجموعه راه و شهرسازی آن‌ها را بدون متقاضی احداث می‌کند و بعد از تکمیل به صورت اجاره پنج ساله به افراد واجد شرایط تحویل می‌دهد و طی پنج سال قیمت این واحد‌ها از افراد گرفته می‌شود.

بیات منش ادامه داد: این واحد‌ها معمولا برای دهک‌های پایین جامعه ساخته و با شیوه اجاره به شرط تملیک نیز واگذار خواهند شد.

او افزود: از کل سهمیه استان زنجان در مناطق شهری احداث ۱۲ هزار واحد نیز توسط بخش خصوصی در استان زنجان پیش بینی شده که در این شرایط شیوه اینگونه است که به افرادی که داخل شهر‌ها زمین دارند، تسهیلات برای ساخت پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به موضوع تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای نهضت ملی مسکن در مناطق شهری استان زنجان اشاره کرد و گفت: در برخی شهر‌ها مانند زنجان، ابهر، قیدار، خرمدره، هیدج و آببر تعداد متقاضیان بالا است.

بیات منش ادامه داد: در احداث واحد‌های نهضت ملی مسکن در استان زنجان مباحث آمایشی را در نظر گرفتیم و از این فرصت برای توسعه برخی شهر‌های استان زنجان بهره خواهیم برد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.