یک مقام دولت اوباما از جو بایدن به دلیل عدم رویارویی صریح با ولادیمیر پوتین در مورد اوکراین به شدت انتقاد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان- برت بروئن که در زمان ریاست جمهوری اوباما به عنوان مدیر تعاملات جهانی کاخ سفید و افسر خدمات روابط خارجی فعالیت می‌کرد از جو بایدن به دلیل انفعال در برابر اقدامات پوتین در اوکراین به شدت انتقاد کرد.

به گفته فاکس نیوز، برت بروئن در این باره گفت: کاخ سفید به شدت معتقد است پایان بحران اوکراین به روسیه بستگی دارد. من نمی‌دانم چرا رییس جمهور به او (پوتین) اجازه می‌دهد در مورد جدول زمان بندی حل اختلافات در اوکراین سخن بگوید.

این مقام سابق آمریکایی ادامه داد: کشور ما و متحدانمان باید هر چه سریعتر ضرب العجل‌هایی را برای پوتین مشخص کنند. من می‌ترسم که اقدامات رییس جمهور در برابر روسیه یک اشتباه بزرگ استراتژیک باشد. چرا ما باید از اقدامات روسیه چشم پوشی کنیم. ما اهرم‌هایی در دست داریم که می‌توانیم مقابل کرملین بایستیم و محاسبات پوتین را تغییر دهیم.

بروئن پیشنهاد داد تا اول مارس به پوتین مهلت داده شود تا نیروهایش را از مرز‌های اوکراین خارج کند و در مورد توافقنامه مینسک بر سر میز مذاکره بنشیند. وی گفت: ما باید برای روسیه در مورد عواقب دخالت در انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا هشدار دهیم.

بروئن همچنین تصریح کرد: ما باید به سرعت در صورت نقض هر کدام از این زمان بندی‌ها و خط قرمز‌ها تحریم‌های خود را علیه مسکو اعمال کنیم. من خیلی بدبین هستم که صرفاً تحریم‌های اقتصادی بتواند جلوی اقدامات روسیه در منطقه را بگیرد. ما باید بر روی آنچه پوتین واقعا نگران آن است یعنی افزایش نارضایتی‌های داخلی تمرکز کنیم.

بروئن ادامه داد: بایدن باید یک پیام روشن به دولت پوتین ارسال کند. ما باید به مسکو بگوییم شما یا مانند یک دولت عادی رفتار می‌کنید یا باید عواقب اقداماتتان را ببینید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار