صدراعظم آلمان درخواست برای تحریم روسیه را رد کرد و گفت باید به سمتی رفت که صلح در آن فرصت داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جواناولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز شنبه در سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ درخواست‌های رئیس‌جمهور اوکراین برای تحریم روسیه را رد کرد و گفت که مسکو نباید مطمئن باشد که غرب چگونه به تهاجم احتمالی واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی (CNBC)، شولتس در مصاحبه با این شبکه خبری گفت: «متحدان غربی به خوبی آماده هستند که روسیه را در صورت حمله به اوکراین، به سرعت تحریم کنند. اما چنین اقداماتی به امید یافتن راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای تنش‌های جاری، باید آخرین راه‌حل باقی بماند.»

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در کنفرانس امنیتی مونیخ با بیان آن‌که تحریم‌ها علیه روسیه پس از تجاوز احتمالی این کشور به اوکراین بی‌اثر خواهد بود، خواستار ارائه چارچوب زمانی مشخص برای عضویت این کشور در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شد.

صدراعظم آلمان با اشاره به اعمال تحریم‌های احتمالی علیه روسیه گفت: «بهتر است به جای این که اکنون این کار را انجام دهیم، بگوییم آن زمان این کار را انجام می‌دهیم، زیرا می‌خواهیم از این وضعیت جلوگیری کنیم؛ ما می‌خواهیم به سمتی برویم که صلح فرصتی داشته باشد.»

سی‌ان‌بی‌سی نوشت، روسیه بار‌ها برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین را رد کرده است، اما چندین مقام غربی هفته گذشته گفته‌اند که روسیه به طور فعال حضور نظامی خود را در مرز‌های خود افزایش می‌دهد.

به گفته سی‌ان‌بی‌سی شولتس توضیح نمی‌دهد که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، چه تحریم‌هایی ممکن است مورد استفاده قرار گیرد. در عوض، او گفت که مسکو باید تقریباً و نه دقیقاً عواقبی را که با آن مواجه خواهد شد، بداند.

وزرای خارجه گروه هفت شب گذشته در بیانیه‌ای مشترک از آنچه به ادعای خود بسیج نیرو‌های روسیه در مرز اوکراین خوانده شده، ابراز نگرانی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار