وزیر خارجه لتونی در مصاحبه‌ای مدعی شد احتمال می‌رود روسیه به اوکراین حمله کند.

باشگاه خبرنگاران جوان – در ادامه اتهام پراکنی‌های مقامات غربی علیه روسیه، وزیر خارجه لتونی نیز مدعی شد حمله روسیه امری محتمل است و ما نیاز داریم تا برای همه موارد فوق العاده آماده باشیم.

وزیر خارجه لتونی در مصاحبه با الجزیره گفت: پیش از دیپلماسی، بایستی برای تحریم‌ها علیه روسیه و نیز افزایش حضور ناتو در شرق اروپا آماده شد.

او در ادامه اظهارات ادعایی خود افزود: ارزیابی ما این است که روسیه در زمینه تهدیداتش جدی است و ما نیز بایستی مطابق آن، بدان پاسخ دهیم. بایستی ما تمام توان مان را صرف نظر از مسأله حمله نظامی، در اختیار اوکراین قرار دهیم.

اظهارات وزیر خارجه لتونی در حالی مطرح می شود که نخست وزیر لهستان نیز در سخنانی گفت: ما آماده تجهیز اوکراین به تسلیحات دفاعی بیشتری برای مقابله با تهدیدات روسیه هستیم.

این در حالی است که در پی تحولات اوکراین، نشریه فایننشال تایمز نیز به نقل از وزیر دارایی آلمان اعلام کرد که وی گفته: ما نگران آن هستیم که در صورتی که روسیه گاز خود را بر روی ما قطع کند، اقتصاد ما دچار فلج شود.

ساعاتی پیش نیز وزرای خارجه گروه هفت در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده بودند: ما به شدت نگران بسیج نظامی شدید و غیر موجه روسیه در نزدیکی اوکراین هستیم.

وزرای خارجه گروه هفت همچنین مدعی شدند: بسیج نظامی روسیه چالشی برای امنیت جهان و نظام بین الملل محسوب می‌شود. در این بیانیه ادعا شده بود که گروه هفت نشانه‌ای از اینکه روسیه در حال کاهش فعالیت‌های نظامی در نزدیکی مرز اوکراین هستند، نمی‌بینند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار