معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با فوت ۱۵ هم استانی دیگر، شمار جانباختگان کرونا در فارس از ابتدای شیوع تا کنون به ۷ هزار و ۶۴۲ نفر رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - دکتر رضائیان زاده می‌گوید: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲ میلیون و ۲۲ هزار و ۴۵۶ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۵۸۹ هزار و ۵۹۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

دیروز ۹ نفر بر اثر کووید۱۹ در فارس جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری به ۷ هزار و ۶۲۷ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۶۸۴ هزار و ۷۵۸ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۹۸ هزار و ۴۴۹ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده.

او می‌گوید: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۳۷ هزار و ۶۹۸ مورد تست سریع انجام شده و ۹۱ هزار و ۱۴۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

دکتر رضائیان زاده گفت: با بستری ۲۱۴ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون هزار و ۲۶۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۷۲ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

به گفته او، همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۶۳ هزار و ۴۵۴ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب ۳ دُز، به ۷ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۷۶۷ دُز رسیده که از این تعداد ۳ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۹۷۴ دُز نوبت اول، ۳ میلیون و ۳۸ هزار و ۳۷۲ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۳۴۳ هزار و ۴۲۱ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.