وزارت دفاع روسیه از اتمام تمرینات نظامی نیرو‌های روس در کریمه خبر داد و گفت این سربازان در حال بازگشت به «سرزمین اصلی» روسیه هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان – روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد مانور‌های نظامی در شبه جزیره کریمه به پایان رسیده و سربازان در حال بازگشت به پادگان‌های خود هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع مسکو در بیانیه‌ای اعلام کرد: «یگان‌های منطقه نظامی جنوب پس از تکمیل مشارکت خود در تمرین‌های تاکتیکی به سمت نقاط استقرار دائمی خود در روسیه حرکت می‌کنند».

اینترفاکس به نقل از فرماندهی منطقه می‌گوید که برخی از نیرو‌ها به سمت پایگاه‌هایی در مناطق جنوبی داغستان و اوستیای شمالی روسیه حرکت می‌کنند. تلویزیون دولتی روسیه نیز تصاویری از واحد‌های نظامی را نشان داد که سربازان از یک پل به سمت سرزمین اصلی روسیه عبور می‌کنند.

بازگشت سربازان روسی در حالی رخ می‌دهد که مقامات غربی بار‌ها برای حمله روسیه به اوکراین ضرب‌الاجل تعیین کرده بودند.

گفتنی است شبه جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ ضمیمه روسیه شده و جز خاک این کشور محسوب می‌شود. مانور‌های نظامی روسیه در کریمه در حالی پایان می‌یابد که روز گذشته وزارت دفاع این کشور در اقدامی برای کاهش تنش‌ها در منطقه اعلام کرد که پس از پایان مانور‌های نظامی، نیرو‌های روسی به پایگاه‌هایشان باز خواهند گشت».

در این همین خصوص دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: «ما همیشه گفته‌ایم که نیرو‌ها پس از پایان تمرینات به پایگاه‌های خود بازخواهند گشت. این بار نیز چنین است».

در واکنش به انتشار این خبر در روز گذشته، تغییرات زیادی در بازار‌های مالی رخ داد به شکلی که ارزش روبل روسیه ۱.۶ درصد در مقابل دلار افزایش یافت. از سوی دیگر، قیمت نفت و گاز که به خاطر نگرانی از تنش‌ها افزایش یافته بود، کاهش یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار