مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۷ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال غیرمجاز در یاسوج کشف و ضبط شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - جمال معتمدی‌زاده گفت: ۲۷ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال غیرمجاز  در دو باب منزل مسکونی در شهر یاسوج کشف و ضبط شد.

او گفت: پس از اطلاع همکاران واحد مقابله با برق‌های غیرمجاز و همکاری نیروی انتظامی، ۲۷ دستگاه استخراج رمز ارز  دیجیتال به ارزش تقریبی هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال  در دو مکان از شهر یاسوج کشف و ضبط شد.

معتمدی‌زاده با بیان اینکه در این ارتباط هم ۲ تن دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند، اضافه کرد: با توجه به کاهش نسبی دمای هوا در هفته‌های پیش رو و کاهش ظرفیت تولید نیروگاه برق آبی به دلیل کاهش نزولات آسمانی، از همه مشترکان برق در این استان درخواست می‌شود با رعایت الگو‌های مدیریت مصرف و کاهش مصرف خود به خصوص در ساعت‌های پیک بار، هر گونه موارد مشکوک به استفاده از دستگاه استخراج رمز ارز  دیجیتال غیرمجاز را به شماره ۱۲۱، ۱۱۳ و ۱۱۴ اطلاع و تا سقف ۲۰ میلیون تومان از پاداش نقدی بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: استفاده غیرقانونی از برق برای رمزارز‌های غیرمجاز باعث ایجاد نوسان در شبکه برق شده و علاوه بر آسیب به لوازم برقی سایر مشترکان، سبب قطعی و ناپایداری برق می‌شود.

معتمدی‌زاده فعالیت رمز ارز‌های غیرمجاز را نقش موثری در خاموشی‌ها دانست و گفت: با هدف کاهش پیک بار شبکه، جلوگیری از خاموشی سایر مشترکان و همچنین مقابله با انشعابات غیرمجاز، تیم های مختلف این شرکت به صورت مستمر مصرف برق در یاسوج و همه نواحی ۹ گانه را رصد می‌کنند.

او با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف برای کاهش هزینه مصرفی برق گفت: تلاش مجموعه صنعت برق، ارائه خدمات مطلوب و جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته است، اما متاسفانه عده‌ای در این شرایط به دنبال کسب درآمد از طریق برق مصرفی مردم هستند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.