معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در جدیدترین رنگ بندی ابتلا به کرونا و گسترش سویه اُمیکرون در کشور، تعداد شهر‌های قرمز کشور به ۲۴۷ شهر افزایش یافت که سنندج و بانه نیز جزو این شهر‌ها است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج  - دکتر بهروز اخوان با اشاره به اینکه وضعیت شهر‌های کامیاران، سقز، سروآباد، بیجار و دیواندره نارنجی و دهگلان، مریوان و قروه هم زرد است،گفت: با روند کنونی افزایش آمار ابتلا و بستری بیماران و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، وضعیت استان در چند روز آینده کاملا قرمز خواهد شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در فاز ششم کرونا، علاوه بر تسریع در اقدام برای واکسیناسیون، افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی بشدت الزامی است،گفت: هر فرد دارای علائم سرماخوردگی حتی در صورت منفی بودن تست اُمیکرون باید خود را مبتلا به بیماری بداند و تمامی دستورات مربوط به قرنطینه را رعایت کند تا زنجیره بیماری گسترش پیدا نکند.

او تعطیلی آموزش حضوری در مدارس و مراکز آموزش عالی را برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری موثر دانست و گفت: تمایل سویه جدید کرونا بیشتر متوجه گروه‌های سنی پایین است و به همین دلیل غیرحضوری شدن آموزش می‌تواند در کاهش موارد بستری بسیار موثر باشد.

دکتر اخوان با اشاره به لزوم تسریع در واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال در استان می گوید: تیم‌های آگاهی‌بخشی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی، اطلاعات لازم در این زمینه را به خانواده‌ها ارائه می‌کنند و با توجه به اینکه این گروه بیشتر از دیگر افراد در معرض ابتلا به اُمیکرون قرار دارند، والدین با واکسیناسیون فرزندانشان آن‌ها را در برابر بیماری مصون کنند.

او با بیان اینکه پیشروی موج ششم کرونا، امکان پوشش واکسیناسیون را هم کاهش می‌دهد،گفت: مراجعه کنندگان به مراکز واکسیناسیون پایش می‌شوند و در صورت دارا بودن علایم سرماخوردگی امکان دریافت واکسن را نخواهند داشت و همین مساله کندی روند واکسیناسیون را در پی خواهد داشت و لذا همه شهروندان باید از هر گونه تجمع، دورهمی و مراسم پرهیز کرده و نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی‌توجه نباشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.