همزمان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر با حضور محمد بلوچ زهی بخشدار مرکزی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیکشهر و جمعی از مدیران، کلنگ ۱۶ خانه بهداشت در روستاهای بخش مرکزی نیکشهر به زمین زده شد.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - بخشدار مرکزی نیکشهر گفت: با ساخت و تکمیل خانه‌های بهداشت کلنگ زنی شده جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر از مردم روستاهای بخش مرکزی نیکشهر از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند خواهند شد.

محمد بلوچ‌زهی  می گوید: توسعه فضاهای بهداشتی و دسترس مردم به امکانات درمانی مناسب در شرایطی که مردم در نقاط مختلف کشور درگیر کرونا هستند یکی از نیاز های ضروری منطقه است.

او گفت: علاوه بر طرحهای بهداشتی، همچنین تسهیلات زایمانی با همت خیران با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان و ۲ هزار و ۴۰۰ خانوار بهره مند در ۲۸ روستا با جمعیت ۱۰ هزار نفر از جمله طرح‌های مهم افتتاح شده در دهه فجر است.

به گفته او ساخت زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال با ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار، ۳۹۰ خانوار بهره مند در ۸ روستا با جمعیت پنج هزار نفر و بهره برداری از ۱۵۰ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی ره با ۱۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بنیادمسکن و ۶۵ میلیون تومان اعتبارات بلاعوض کمیته امداد از دیگر طرح‌ها بود.

بخشدار مرکزی نیکشهر گفت: بهره برداری خانه هلال دهستان چاهان، ۲۵ واحدمسکن روستایی بنیاد مسکن با ۲ میلیارد تومان اعتبار، تولیدی شن وماسه بخش خصوصی با هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده از محل آورده بخش خصوصی و تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری با ظرفیت سالانه ۱۲۰ هزار تن و اشتغال مستقیم ۱۲ نفر از جمله طرحهای افتتاح شده در سطح این بخش است.

او گفت: افتتاح شرکت تعاونی صنایع دستی آیینه هنر و صنعت در شهرنیکشهر توجه به ظرفیت های صنایع دستی و توانمندی های محلی باعث رونق کسب و کار هنرمندان و ایجاد بازارهای هدفمند می‌شود.

او گفت: اگر هنرهای ظریف زنان و مردان استان سیستان و بلوچستان با طراحی های کم نظیر به سمت تولید کالاهای کاربردی و مورد نیاز مردم هدایت شود توسعه پایدار با تکیه بر توانمندهای بومی و محلی محقق خواهد شد.

او می گوید: در تعاونی آیینه هنر و صنعت نیکشهر ۱۲۰ دانش آموز بطور مستقیم در زمان اوقات فراغت مشغول بکار خواهند شد این تعاونی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات بخش خصوصی توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با مشارکت آموزشگاه صادقیه نیکشهر تشکیل شده است.

به گفته محمد بلوچ‌زهی  این شرکت تعاونی در راستای کار آفرینی و عرضه محصولات دست ساز دانش آموزان از قبیل سوزن دوزی ، ترشی محلی و بسته بندی مواد غذایی ایجاد شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار