نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی پیرسهراب چابهار/ با طعم غذاهای محلی و میوه‌های گرمسیری برپاشد

نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی، محصولات و هنر دستان مردان و زنان روستایی و عشایری بخش پیرسهراب چابهار با ۲۰ غرفه راه‌اندازی شد و بازدیدکنندگان علاوه بر خرید محصولات متنوعی از صنایع دستی، طعم میوه‌های گرمسیری، انواع آجیل و غذاهای سنتی و محلی را چشیدند.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - نمایشگاه گردشگری روستایی و عشایری بخش پیرسهراب چابهار با حضور رحمدل بامری معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، علیرضا میر معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری چابهار، طاهره شهرکی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار و جمعی از مدیران، هنرمندان و اقشار مختلف مردم افتتاح شده و تا پایان دهه فجر در محل بخشداری پیرسهراب دایر است.

دبیر برگزاری نمایشگاه گردشگری روستایی و عشایری پیرسهراب چابهارگفت: برنامه‌ریزی‌ برای برگزاری این نمایشگاه از مهرماه سال‌جاری آغاز شده و در سه هفته اخیر تلاش‌های زیادی انجام و در نهایت با رایزنی‌ها با مردم و مسوولان محلی به ویژه بخشدار پیرسهراب برگزار شد.

نگار هوت  می گوید: این نمایشگاه در پنج محور شامل معرفی مناطق توریستی و گردشگری، صنایع دستی، لبنیات، کشاورزی بویژه میوه های گرمسیری ، بازیهای بومی محلی و موسیقی سنتی بخش پیرسهراب برگزار شد و به خوبی برخی استعدادها در حدود ۲۰ غرفه به نمایش درآمد.

او گفت: هر کدام از روستاهای پیرسهراب مناطق توریستی و گردشگری دارند که می شود گفت باغات عورکی، گرگروها در محدوده جنگارک و عورکی، کشاورزی، میوه‌های گرمسیری محدوده هوشوم، نیام بیت و عورکی‌ها، لبنیات، کشک و دوغ در دج ها و بندگاه، صنایع دستی بصورت سنتی و تلفیقی از هنر مدرن و روز در روستاهای مختلف و موسیقی زبانزد خاص و عام است و هر گردشگری را جذب می کنند.

به گفته او  از اهداف برپایی این نمایشگاه جذب سرمایه گذار و بازاریابی برای فروش محصولات و صنایع دستی و آجیل های سنتی و خود اتکایی و توانمندسازی جوامع محلی بویژه زنان است.

دبیر برگزاری نمایشگاه گردشگری روستایی و عشایری پیرسهراب چابهار از بخشدار پیرسهراب، فرمانداری چابهار، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار و قشرهای مختلف مردم و معتمدان بخش پیرسهراب، دهیاری و اعضای شورای اسلامی برای برگزاری این نمایشگاه قدردانی کرد.

هوت بر حمایت بیشتر مسوولان برای کاهش مشکلات بخش پیرسهراب و معرفی جاذبه‌ها و مناطق گردشگری آن تاکید کرد.

بخشدار پیرسهراب نیز می گوید: در این نمایشگاه دهیاران و شوراهای اسلامی و فعالان گردشگری محصولات گرمسیری و میوه‌هایی همچون کُنار، چیکو، گواوا، پاپایا، موز، انبه، غذاهای سنتی و نان محلی عرضه کردند.

به گفته عبدالصمد پناد  بخش پیرسهراب ۳۰ هزار نفر جمعیت، ۱۲۱ روستا، ۱۱۱ روستای دارای شورای اسلامی و ۶۹ دهیاری دارد.

او گفت: توجه به میراث فرهنگی و گردشگری، معرفی روستاهای بخش پیرسهراب و منطقه عورکی به عنوان روستای هدف گردشگری، معرفی و ثبت آثار تاریخی، جاذبه گردشگری، راه اندازی بوم گردی و برگزاری جشنواره غذاهای بومی و محلی از اهداف مهم برای جذب گردشگر و توسعه این منطقه است.

نظیر راه‌بر دبیر اجرایی این نمایشگاه نیز گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش پیرسهراب بویژه جاذبه‌های گردشگری روستای عورکی است و اکنون در نخستین روز نمایشگاه شاهد حضور گردشگرانی از استان‌های کرمان، تهران، اصفهان، شیراز، خراسان، اهواز و شمال کشور بودیم.

او گفت: این نمایشگاه، آغاز کار ما برای معرفی جاذبه‌های منطقه است و از همه مهم‌تر در روستای عورکی ظرفیت‌های بومگردی جذابی برای اقامت گردشگران مهیا کرده‌ایم تا سفر خاطره‌انگیزی از شهرستان چابهار داشته باشند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: پشتیبان اصلی انقلاب، مردم هستند

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: انقلاب اسلامی متعلق به مردم است و همه می‌دانند پشتیبان اصلی نظام و انقلاب، خودِ مردم هستند.

رحمدل بامری ضمن بازدید از نمایشگاه گردشگری روستایی و عشایری بخش پیرسهراب چابهار می گوید: اگر امروز این آرامش و آسایش و پیشرفت‌های متعدد را شاهد هستیم و همگان بر آن اقرار می‌کنند از برکات انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

او گفت:جمهوری اسلامی همه توطئه هاد و دسیسه هایی که دشمن برای ایجاد شکاف و اختلاف و ناامیدی به راه انداخته را به برکت خون شهدا و یکپارچگی ملت، خنثی کرده است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری همواره مسیر عزت را به ما نشان داده است.

او گفت: نمی‌گوییم همه مشکلات حل شده است اما می‌توانیم ادعا کنیم در راستای رفع مشکلات همه تلاش خود را به کار گرفته‌ایم. با وجود همه فتنه‌ها و تهدیدهایی که پشت سرگذاشته‌ایم قطعا در گام دوم انقلاب، شعار «ما می‌توانیم » را به طور عملی و بهتر از گذشته نهادینه خواهیم کرد.

نمایشگاه گردشگری روستایی و عشایری بخش پیرسهراب ۲۱ بهمن آغاز و تا پایان روز ۲۲ بهمن‌ماه دایر است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار