رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهرگفت: اورژانس هوایی با هدف تسریع در خدمات رسانی و جابجایی بیماران و امدادرسانی در زمان سیل و بارندگی و مسدود شدن راهها، جابجایی بیماران پرخطر و مادران باردار در چابهار آغاز بکار کرد.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - کامران کردی   در جمع مردم و مسوولان چابهار با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: طرحهای خوبی در حوزه بهداشت و درمان جنوب سیستان و بلوچستان در حال افتتاح و کلنگ زنی است که می توان در ارتقای شاخص های سلامت تاثیرگذار باشد.

او می گوید:۲ فروند بالگرد اورژانس هوایی در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر استقرار پیدا کرده است این ۲ فروند بالگرد مدل bell۲۱۴ با ظرفیت هر کدام هشت بیمار است و برای ارائه خدمات اورژانس هوایی در شهرستان های ایرانشهر و چابهار مستقر شده اند.

به گفته او  تجهیز پایگاه اورژانس هوایی ۵۰۰ میلیون تومان هزینه داشته است،  در قرارداد قبل یک بالگرد و با ظرفیت حداکثر ۲ بیمار مشغول خدمات رسانی در اورژانس هوایی این دانشگاه بود که با پیگیری های به عمل آمده و باتوجه به نیاز منطقه هم‌اکنون ۲ فروند بالگرد با ظرفیت بالاتر به کار گرفته شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت:مرکز تسهیلات زایمانی پیرسهراب یکی از خواسته‌های مردم بود که امروز افتتاح و جمعیت حدود ۳۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

کردی  گفت:مساحت این مرکز ۲۰۰ مترمربع بوده که ساختمان آن توسط خیرین بازسازی شده و برای تجهیز این مرکز بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

او می گوید: افتتاح پایگاه اورژانس بین راهی لاتیدان بخش پیرسهراب از دیگر طرح‌ها بود، ساختمان این پایگاه توسط مردم منطقه تا زمان احداث ساختمان جدید به اورژانس واگذار شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از پیگیریهای نماینده چابهار در مجلس در حوزه بهداشت و درمان و حساسیت لازم در تکمیل طرحها و بالا بردن شاخص های حوزه سلامت تقدیر کرد و گفت: این پایگاه در فاصله ۵۰ کیلومتری پیرسهراب واقع شده که هزینه تجهیز آن بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان بوده و همزمان با افتتاح این پایگاه از یک دستگاه آمبولانس به ارزش سه میلیارد تومان رونمایی شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار