معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:خانه هلال روستایی در هشتمین روز از دهه فجر در روستا‌های گوهر و سانسیز افتتاح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - منفرد در آئین افتتاح خانه هلال گفت: خانه هلال روستایی به‌عنوان پل ارتباطی بین مردم و جمعیت هلال‌احمر هستند، با ایجاد خانه هلال زمینه مشارکت مردم در فعالیت‌های بشردوستانه هلال‌احمر فراهم می‌شود، حضور جوانان و صاحب‌نظران در خانه‌های هلال موجب افزایش کیفیت فعالیت‌های امدادی و بشردوستی روستا می‌شود.

او بابیان اینکه خانه‌های هلال با محوریت داوطلبانه اداره می‌شوند، گفت: اعضای خانه‌های هلال از میان مردم و افراد آموزش‌دیده بوده و خانه هلال در راستای آموزش در تمام سطوح برای تحقق هدف مهم و حیاتی هلال‌احمر راه‌اندازی و افتتاح می‌شوند، یکی از اهداف جمعیت هلال‌احمر ترویج فرهنگ کمک به همنوع و همکاری در تسکین آلام بشری بوده که از وظایف خانه‌های هلال روستایی به شمار می‌رود.

معاون داوطلبان گفت: جذب و سازماندهی اعضاء و داوطلبان از اهالی روستا، ارائه آموزش‌های همگانی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات، کارگروهی توانمندسازی جوانان، دعوت و جذب خیرین داوطلب در روستا‌ها و محلات از اهم فعالیت‌های خانه هلال در روستا‌ها خواهد بود.

انبارلو فرماندار طارم در مراسم افتتاح خانه هلال، تشکیل خانه‌های هلال در روستا‌ها را ظرفیتی مناسب برای مدیریت بحران‌ها و مقابله و پیشگیری از حوادث دانست و افزود: تشکیل خانه‌های هلال در روستا‌ها و آموزش‌های همگانی باعث می‌شود خود مردم حوادث و سوانح را تا رسیدن نیرو‌های امدادی و ارائه خدمات، مدیریت کنند.

او در این مراسم با اشاره به نقش آموزش و توانمندسازی داوطلبان خانه‌های هلال در روستاها، بر تکمیل، تجهیز و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های خانه‌های هلال در راستای بهره‌مندی همه افراد جامعه تاکید کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر طارم گفت: خانه‌های هلال برای توانمندسازی جامعه و گسترش آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث و تشکیل گروه‌های واکنش سریع شهری و روستایی راه اندازی می‌شوند.

حسنی گفت: خانه هلال در هر منطقه‌ای زمینه هم افزایی در حوزه اجتماعی و محرومیت زدایی را فراهم می‌کند.

او بااشاره به اینکه تمام فعالیت‌های خانه هلال، داوطلب محور و بر اساس ظرفیت‌های انسانی موجود در شهر و روستا انجام می‌گیرد، گفت: اعضای مستقر در خانه‌های هلال، سفیران هلال احمر در کشور هستند و خانه‌های هلال به شکل کاملا مردمی و داوطلبانه اداره می‌شوند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.