بانک مرکزی اروپا هشدار داد به دلیل بالا گرفتن اختلافات سیاسی میان روسیه و اوکراین احتمال یک حمله سایبری به رهبری مسکو بیش از پیش تقویت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان- کریستین لاگارد، رییس بانک مرکزی اروپا به تمامی بانک‌های اروپایی هشدار داد سیستم‌های امنیتی خود را به دلیل احتمال یک حمله سایبری سازمان دهی شده از سوی مسکو تقویت کنند.

به گفته خبرگزاری رویترز، برخی منابع آگاه خبر دادند در داخل اروپا بسیاری از مقامات نگران پیامد‌های اقتصادی حمله احتمالی روسیه به اوکراین هستند.

این منابع آگاه می‌گویند مقامات اروپایی به شدت نسبت به توان مقاومت سیستم‌های بانکی در قبال حملات سایبری سازمان دهی شده از سوی روسیه تردید دارند.

بانک مرکزی اروپا همچنین روز گذشته بررسی میزان آسیب پذیری بانک‌ها و میزان امنیت سایبری آن‌ها در مواجهه با حملات هکر‌ها را در اولویت‌های کاری خود قرار داده و به تمامی شعب بانک‌ها در سراسر اروپا هشدار داده تا در زمانی کوتاه سیستم‌های امنیت سایبری خود را تقویت کنند. رییس بانک مرکزی اروپا از اظهارنظر بیشتر در مورد جزئیات این موضوع خودداری کرد.

سازمان خدمات مالی نیویورک اواخر ماه گذشته میلادی به تمامی موسسات مالی اروپا و آمریکا هشدار داده بود در صورت اعمال تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو باید منتظر افزایش حملات سایبری سازمان دهی شده از سوی روسیه به تلافی این اقدام سیاسی باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار