کاخ سفید اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا برای دیدار با همتای فرانسوی خود و گفت‌وگو درباره بحران اوکراین آماده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - جین ساکی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد در میان افزایش تنش‌ها میان روسیه و غرب در رابطه با بحران اوکراین، جو بایدن، به‌زودی با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای گفت‌وگو درباره بحران اوکراین دیدار می‌کند.

جین ساکی گفت که رئیس‌جمهور آمریکا در هفته جاری ۲ بار با رئیس‌جمهور فرانسه تلفنی گفت‌وگو کرده است.

در یکی از این تماس‌ها که به مدت ۴۰ دقیقه به طول انجامید، رؤسای‌جمهور آمریکا و فرانسه بر حمایت از حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تأکید و درباره تلاش‌های دیپلماتیک و بازدارندگی از افزایش حضور نظامی روسیه در مرزهای اوکراین گفت‌وگو کردند.

امانوئل مکرون دیروز (سه‌شنبه) درباره دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در کرملین و صحبت درباره تحولات اوکراین، گفت که او وظیفه خود را در زمینه جلوگیری از وخامت اوضاع اوکراین و مقابله با پیامد‌های شوم آن انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس‌جمهور فرانسه درباره هدف خود از این دیدار گفت: «هدف من از این دیدار جلوگیری از تشدید تنش و توسعه چشم انداز‌های جدید و تقویت اعتبار فرانسه بود که محقق شده است.»

سال ۲۰۱۴ الحاق کریمه باعث ایجاد اختلاف میان اوکراین و روسیه شد و اکنون غرب مدعی است که مسکو قصد حمله به کی‌یف را دارد، ادعایی که بار‌ها از سوی روسیه رد شده است.

در حال حاضر پس از تشدید تنش‌ها میان روسیه و اوکراین، کشور‌های غربی از جمله آمریکا و انگلیس اقدام به ارسال تسلیحات به کی‌یف کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار