رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: تعداد مبتلایان روزانه کرونا در ۲ هفته ۱۴ برابر شد و این نشان دهنده، خطر جدی این سویه جدید است.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - علی افشانی گفت: طبق آخرین آمار اعلامی، ۹۵۸ نفر در ۲۴ ساعت در استان به کرونا مبتلا شدند که بیشترین رقم از اواخر مهر تاکنون است.

افشانی می گوید: در حال حاضر افزایش انفجاری تعداد مبتلایان به کرونا را در آذربایجان غربی شاهد هستیم به طوری که طی ۲ هفته، این رقم ۱۵ برابر شده است.

وی با اشاره به بستری شدن ۸۰ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی به خاطر ابتلا به کرونا بیان کرد: در این خصوص نیز شاهد افزایش با شیب ملایم هستیم.

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی  گفت: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به ۳۷۸ نفر رسید که البته کمی کمتر از دیروز است.

افشانی ادامه داد: در حال حاضر، ۹۱ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۲۳ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا، ۲ فوتی در آذربایجان غربی شامل یک فوتی در هر یک از شهرستان‌های نقده و سردشت داشتیم، اضافه کرد: کل فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به هفت هزار و ۲۷۴ نفر رسیده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.