در دستگاه‌های گلکسی آینده سامسونگ تا حدی از تور‌های ماهیگیری بازیافتی استفاده خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - شرکت سامسونگ قصد دارد از تور‌های بازیافتی ماهیگیری در کل خط تولید خود استفاده کند.

بر اساس گزارش انگجت، هنگامی که سامسونگ مجموعه گلکسی اس خود را در ۹ فوریه سال ۲۰۲۰ معرفی می‌کند، در گوشی‌هایی که رونمایی می‌شوند تا حدی از مواد جدید و پایدارتر استفاده شده است.

روز یکشنبه این شرکت اعلام کرد که استفاده از پلاستیک اقیانوسی، ساخته شده از تور‌های ماهیگیری بلا استفاده را در جدیدترین دستگاه‌های خود آغاز کرده است. سامسونگ گفته قبل از اینکه در نهایت شروع به استفاده از این نوع ماده در کل مجموعه دستگاه‌های خود کند، ابتدا آن را در محصولاتی که هفته آینده معرفی می‌کند، مورد استفاده قرار می‌دهد.

پلاستیک اقیانوسی

سامسونگ اشاره می‌کند که بیشتر ما بطری‌های پلاستیکی و کیسه‌های مواد غذایی را مقصر اصلی زباله‌های اقیانوسی مانند لکه زباله بزرگ اقیانوس آرام می‌دانیم، اما در حقیقت میکروپلاستیک‌ها و تور‌های دور ریخته شده هستند که زیست شناسان دریایی را بیش از همه نگران می‌کند.

تجهیزات ماهیگیری رها شده در دریا باعث  به دام افتادن و کشته شدن ماهی‌ها و جانوارن دریایی از جمله گونه‌های در حال انتقراض می‌شود. با توجه به اینکه بیش از ۶۴۰ هزار تن تور ماهیگیری در سال دور انداخته می‌شود، این مسئله برای ما مشکل ساز خواهد شد.

سامسونگ در استفاده از مواد بازیافتی تنها نیست

سامسونگ اولین شرکتی نیست که زباله‌های دور ریخته شده را در دستگاه‌های خود استفاده می‌کند. سال گذشته نیز مایکروسافت یک موس پلاستیکی را معرفی کرد که از پلاستیک‌های اقیانوسی ساخته شد و ۲۰ درصد از لایه بیرونی آن از پلاستیک بازیابی شده ساخته شده بود.

در سال ۲۰۱۹ شرکت سامسونگ تحت فشار مصرف کنندگان و طرفداران محیط زیست، اعلام کرد که استفاده از مواد پایدارتر را در بسته بندی دستگاه‌های خود آغاز خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار