کره جنوبی، سنگاپور و استرالیا از جمله کشور‌هایی هستند که در ابتلای روزانه به کرونا رکود زدند.

باشگاه خبرنگاران جوان – موارد ابتلای روزانه به کرونا در کره جنوبی با ثبت رکوردی جدید، از مرز ۳۶ هزار نفر عبور کرد؛ همچنانکه سنگاپور با ثبت بیش از ۱۳ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا، رکورد زد؛ نیوزلند نیز از افزایش موارد ابتلا به این ویروس خبر داد.

به گزارش آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی، روند ابتلا به کرونا در این کشور صعودی است. کرونا در سئول تاکنون نزدیک به یک میلیون مبتلا به جا گذاشته و جان حدود ۷ هزار نفر را گرفته است.

سنگاپور نیز با ثبت بیش از ۳۷۹ هزار مبتلا و نزدیک به هزار قربانی شاهد موج جدیدی از ابتلا به کروناست. مقامات این کشور با اعمال محدودیت‌های کرونایی سعی در مهار این وضعیت دارند.

مقامات نیوزلند نیز در خصوص احتمال ابتلای بیشتر به کووید-۱۹ هشدار دادند و از مردم این کشور خواستند که شرایط را کنترل کنند. این کشور پنج میلیون نفری از اوایل سال ۲۰۲۰ مرز‌های خود را بسته نگه داشته است. جاسیندا آردرن، نخست وزیر این کشور روز گذشته گفت که بازگشایی کامل تا اکتبر اتفاق خواهد افتاد.

به دلیل قدرت سرایت پذیری بالای سویه امیکرون نسبت به سایر سویه‌های کرونا آمار مبتلایانی که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند، رو به افزایش است. هم اکنون آمریکا بالاترین میزان مرگ و میر کرونا را در میان کشور‌های جهان دارد. روسیه، برزیل و هند بعد از آمریکا در رتبه‌های بعدی قرار تلفات همه گیری کرونا قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار