امضای قرارداد‌های نفتی و گازی میان روسیه و چین همزمان با سفر پوتین به پکن

همزمان با سفر ولادیمیر پوتین به پکن، قرارداد‌های نفتی و گازی میان روسیه و چین به امضا رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان – همزمان با سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به پکن و دیدار او با شی جین پینگ، همتای چینی خود، شماری قرارداد نفتی میان دو طرف به امضا رسید.

به گزارش الجزیره، کاخ کرملین از امضای قراردادی میان شرکت گازپروم روسیه و شرکت ملی نفت چین (CNCP) برای صادرات ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز روسیه به چین خبر داد.

همچنین شبکه آرتی اعلام کرد در حاشیه سفر پوتین به پکن که برای شرکت در افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ صورت گرفته، شرکت «روس نفت» روسیه امروز قرارداد نفتی بزرگی را با شرکت ملی نفت چین (CNCP) برای صادرات ۱۰۰ میلیون تن نفت به چین از طریق قزاقستان در مدت ۱۰ سال به امضا رساند.

این در حالی است که از سال ۲۰۰۵ نیز شرکت «روس نفت» روسیه در مجموع ۴۴۵ میلیون تن نفت به چین عرضه کرده است.

گفتنی است پیش از این رسانه‌های خبر از دیدار رئیس جمهور روسیه با همتای چینی خود در پکن خبر داده بودند. پوتین در این دیدار اعلام کرد شرکت‌های نفتی روسیه پیشنهاد‌های جدید و بسیار خوبی را برای انتقال انرژی به چین آماده کرده اند.

پوتین در این دیدار گفته بود: مسئولان نفتی ما راه حل‌های جدید و خوبی را برای صادرات انرژی به جمهوری خلق چین تدارک دیده اند؛ منظور من یک قرارداد جدید برای صادرات گاز به چین از شرقی‌ترین بخش روسیه با حجم ۱۰ میلیارد متر مکعب در سال است.

پوتین همچنین خطاب به همتای چینی خود گفت: روابط روسیه و چین ویژگی بی سابقه‌ای پیدا کرده است و دو کشور از توسعه همدیگر حمایت می‌کنند.

صبح امروز (جمعه) رسانه‌ها از ورود ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به پکن برای شرکت در افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن خبر داده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار