سرپرست شرکت گاز استان زنجان گفت: طرح گازرسانی به ۳۵ واحد صنعتی_تولیدی در دهه فجر افتتاح می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - سلیمانی نژاد گفت: برای این طرح‌ها بیش از ۶ میلیارد و ۶۹ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

او با بیان اینکه عملکرد صنعت گاز پس از پیروزی انقلاب اسلامی از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است؛ گفت: با افتتاح طرح‌های گازرسانی به واحد‌های صنعتی در استان زنجان؛ شاهد بهره مندی ۲ هزار و ۲۸۴ واحد صنعتی- تولیدی از نعمت گاز طبیعی هستیم.

سرپرست شرکت گاز استان زنجان می گوید: شهرک های صنعتی اشراق، نوآوران، هیدج، شریف، خدابنده، خرمدره، تخصصی روی، طارم، ماهنشان، افق ابهر و شهرک صنعتی انگوران دارای واحد صنعتی فعال و بهره‌مند از گاز هستند.

او در ادامه با بیان اینکه شرکت‌های صنعتی بزرگ و فعال خارج از شهرک‌های صنعتی نیز از انرژی گاز استفاده می‌کنند، گفت: تجهیز شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های فعال به انرژی گاز؛ گامی مهم و اساسی در راستای توسعه صنایع مختلف در استان زنجان است.

سلیمانی نژاد از بهره مندی۲ ناحیه صنعتی فعال ایجرود و ناحیه صنعتی طارم از نعمت گاز طبیعی خبر داد و گفت: ۳ محور صنعتی ذاکر– بناب، روی و نورین نیز از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

او با اشاره به اینکه توسعه شبکه گازرسانی در استان زنجان و ارائه خدمات پایدار از دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی است؛ گفت: بهره‌مندی صنایع عمده استان زنجان از نعمت گاز طبیعی از جمله نیروگاه ۳ و ۴، کارخانه کریستال، نخ تایر صبا، سرب و روی، کارخانه سیمان سجاس، فولاد سیادن، روغن نباتی جهان، شمش سازان، ریخته گری آلومینیوم، ذوب البرز غرب، کارخانه مینو، شرکت معدن کاران نسوز، کارخانه سفال زنجان، کارخانه آجر زنجان، کارخانه سیمان خمسه، شرکت ریخته گری پیوسته سهند (سایت زرین آباد)، شرکت ریخته گری پیوسته سهند (سایت روستای قیطول)، فولاد البرز آرش، راشا کاسپین و سیم و کابل ابهر، نقطه عطفی در توسعه زیرساختی در بخش صنعت و فراهم کردن اشتغال و رفاه بیشتر برای هم استانی‌ها است.

سلیمانی نژاد تعـداد کـل مصرف کنندگـان گاز استـان زنجـان را ۳۷۷ هزار و ۵۱۰ مشترک اعـلام کرد و گفت: گـاز زنجـان مفتخر است که به ۲۶۶ هزار و ۶۹۲ مشترک شهـری و ۱۱۰ هزار و ۸۱۸ مشترک روستـایی، ۳۰ هزار و ۱۷۳ مصرف کـننده تجـاری، ۲ هزار و ۲۸۴ مصرف کـننده صنعتی، ۳۷۶ هزار و ۴۳۹ مصرف کـننده جزء، هـزار و ۲۵ مصرف کننده عمـده، ۱۳ نیروگـاه و ۴۳ جایگـاه CNG خدمات ارائه می‌کند.

سرپرست شرکت گاز استان زنجان می گوید: اجرای عملیات خطوط انتقال گاز در نقاط مختلف استان برای تقویت و تکمیل زیرساخت‌های گاز به شهرها، روستا‌ها و صنایع، گازرسانی به روستا‌ها برای بهره مندی خانوار‌های روستایی استان از نعمت گاز در راستای صرفه جویی در مصرف سوخت‌های میان تقطیر، پیگیری اجرای کامل مصوبات سفر ریاست جمهوری در زمینه گازرسانی به روستا‌ها و جایگزینی گاز طبیعی با سوخت‌های میان تقطیر در صنایع عمده استان از جمله این برنامه‌ها است.

 

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: شرکت گاز ، گازرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.