سرپرست شرکت گاز استان زنجان گفت: افزایش مصرف گاز در استان میزان ارائه این انرژی به واحدهای تولیدی را محدود کرد.

 باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - سلیمانی گفت: بر اساس زون بندی های انجام شده گاز واحد‌های تولیدی سرب، روی، فولاد و دیگر صنایع استان زنجان را برای گازرسانی به بخش های خانگی قطع کرده ایم.

او می گوید: این واحد‌های تولیدی باید سوخت دوم تهیه کنند؛ چراکه تابستان امسال نامه تامین سوخت دوم برای این بخش‌ها ارسال شده است.

به گفته سرپرست شرکت گاز استان زنجان بر اساس قرارداد و قانون، شرکت گاز تا آبان ماه می‌تواند گاز واحد‌های تولیدی استان زنجان را تامین کند و پس از آن این واحدها باید از سوخت جایگزین استفاده کنند.

سلیمانی گفت: برخی از واحد‌های تولیدی این نامه را به احتمال اینکه انرژی گاز آن‌ها ۱۲ ماه سال تامین شود، بایگانی کرده اند.

اوبا تأکید بر اینکه استفاده از گاز و سوخت‌های جایگزین نقشی در تولید ندارد، می گوید: استفاده از سوخت فقط برای سیستم گرمایشی سالن‌ها و واحد‌های تولیدی است.

سرپرست شرکت گاز استان زنجان گفت: تعدادی از واحد‌های تولیدی نیز امکان استفاده از سوخت جایگزین را ندارند و فقط گاز سوز هستند که باید حداقل تا هفته آینده با شرکت گاز همراهی کنند تامیزان مصرف کاهش یابد.

اومی گوید: امسال در مواجهه با سرما و کاهش قابل توجه دما در استان محدودیت مصرف برای صنایع و واحد‌های تولیدی دیگر در زنجان را ایجاد کرده ایم.

 به گفته سلیمانی  در حال حاضر مصرف گاز استان زنجان ۲۲ درصد نسبت به ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.