مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت:با گازرسانی به روستاها مصرف نفت سفید در مناطق روستایی زنجان ۲۸ درصد کاهش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - حبیبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ میلیون لیتر نفت سفید در روستا‌های فاقد گاز استان زنجان توزیع شده است که این میزان در مدت مشابه پارسال  ۲۹ میلیون لیتر بوده است.

او می گوید: این میزان نفت سفید در ۴۳۶ روستا و در میان ۱۶ هزار و ۶۱۴ خانوار توزیع شده است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۵ روستا با پنج هزار و ۴۹۷ خانوار از لیست دریافت نفت سفید در استان خارج شده اند.

به گفته حبیبی  از  ۳۰۸ روستای بدون گاز طبیعی در استان ۱۲۰ روستا در زنجان، ۶۰ روستا در خدابنده، ۴۴ روستا در طارم و ۳۲ روستا در ماهنشان است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: این روستا‌ها با بهره گیری از سوخت مایع گرمایش را فراهم می‌کنند.

حبیبی می گوید: در حاشیه روستا‌ها و شهر‌های بهره‌مند از گاز طبیعی در استان نیز خانوار‌هایی ساکن هستند که به اقتضای شرایط و مشکلات موجود موفق به بهره‌برداری از گاز نشده و همچنان از نفت سفید و گاز مایع برای گرمایش و پخت و پز غذا استفاده می‌کنند.

او با بیان اینکه استان زنجان هشت شهرستان، ۱۸ بخش و  هزار و ‭‭‭‭۲۱۰‬‬‬‬ آبادی دارد، گفت: از این تعداد ۹۱۰ آبادی دارای سکنه و مابقی خالی از سکنه هستند.


بنابر سرشماری سال ۱۳۹۵ بیش از ۳۷ درصد جمعیت در روستا‌های استان با ۱۰۶ هزار و ۴۳۹ خانوار هستند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.