استاندار زنجان گفت: آماده ایم که کمک کنیم تا استان زنجان با صرف انرژی کمتر بیشترین آورده را در سرمایه گذاری‌ها داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان -افشارچی بابیان اینکه در حال حاضر ذهنیت مدیریت در جمهوری اسلامی در حال تغییر است، گفت: جمهوری اسلامی به حکمران‌های محلی اعتماد می‌کند، در حالی که درگذشته چنین نبود.

او با اشاره به اینکه قبلا نفتی وجود داشت و توان دولت مستقل از بخش خصوصی بود، گفت: ما فقط کاسه‌ها را که زیر شیر‌های نفت گرفته می‌شد پُر می‌کردیم تا آن را برای ایجاد و افتتاح سرمایه گذاری‌های دولتی به کار بگیریم.

استاندار زنجان با تأکید بر اینکه هم اکنون این مهم برای حکمرانان محلی به یک چالش تبدیل شده است، می گوید: در حال حاضر در یک مجموعه دولتی باید کمک کار و تسهیلگر وجود داشته باشد تا به رشد اقتصادی ۷/۸ درصدی هدفگذاری شده برسیم.

افشارچی با بیان اینکه برای رسیدن به این میزان رشد، ۳۵ هزار میلیارد تومان سرمایه لازم است، گفت: بخشی از آن را در مسکن، قسمتی را در بخش خصوصی و بخشی را هم از مجموعه "شستا" در سال آینده کمک می‌گیریم.

به گفته او حرکت سرمایه‌گذاران از تهران به سمت قزوین تا حدودی اشباع شده و سرمایه گذاران در حال حرکت به سمت زنجان هستند و می‌توان از موقعیت این استان استفاده بهینه کرده و در این راستا از شستا هم کمک گرفت.

افشارچی مجموعه‌هایی مثل شستا را توانمند، جا افتاده و با سابقه در کشور خواند و گفت: با کمک این مجموعه باید به سمتی حرکت کنیم که با منبع کمتر، آورده و بازده بیشتری داشته باشیم.

استاندار زنجان گفت: در صحبت از بهره وری حرف از آب، برق، گاز و سایر منابع انرژی هم می‌شود، و ما نگرانیم که این بهره‌وری در جای دیگر به ما ضربه بزند و در این خصوص یکی از کار‌های مهمی که می شود در حوزه بهره‌وری انجام داد حرکت به سمت دانش بنیان‌ها است.

افشارچی می گوید: باید به سمت شرکت‌های دانش بنیان حرکت کنیم تا با انرژی کمتر، آورده بیشتری داشته باشیم.


انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.