بازگشت رنگ نارنجی به نقشه کرونایی کردستان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: وضعیت کرونا بر اساس آخرین رنگ‌بندی در کامیاران نارنجی شده و سنندج، بانه، دیواندره و سقز هم در وضعیت زرد هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - دکتر بهروز اخوان با اشاره به بروز سویه جدید اُمیکرون در استان و افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری طی روز‌های اخیر گفت: بقیه شهر‌های استان در وضعیت آبی هستند، ولی با توجه به شدت شیوع سویه جدید اُمیکرون این وضعیت پایدار نبوده و تغییر رنگ شهرستان‌ها را با توجه به ورود کشور به موج ششم کرونا شاهد خواهیم بود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه واکسیناسیون علیه کرونا در کنار رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی راهکار مقابله با سویه جدید کرونا است، می گوید: تاکنون ۲ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۹۰۱ دُز واکسن کرونا با احتساب سه نوبت در استان به جامعه هدف تزریق شده است.

به گفته او: تا کنون ۲ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۶۸۹ دُز واکسن به استان تحویل شده که از این تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۹۲ دُز باقیمانده است.

اخوان با بیان اینکه تا کنون ۲ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۹۰۱ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است،گفت: تعداد دُز مصرفی امروز ۱۳ هزار و ۳۹۸ دُز بوده است و در مجموع یک میلیون و ۱۰۷ هزار و ۲۵۲ نفر معادل ۸۲ درصد جمعیت، نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه ۹۳۲ هزار و ۱۸۰ نفر نیز دُز دوم این واکسن را دریافت کرده‌اند که ۶۹ درصد جمعیت را شامل می‌شود، گفت: ۲۳۰ هزار و ۴۷۸ نفر معادل ۱۹ درصد جمعیت هدف نیز در قالب دُز بوستر (نوبت سوم)، واکسینه شده‌اند.

به گفته او: ۷۱ درصد مادران باردار نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، ۴۶ درصد آنان نیز با دریافت نوبت دوم واکسن در مقابل این بیماری واکسینه شده‌اند.

دکتر اخوان از واکسینه شدن ۹۸ درصد دانش‌آموزان در قالب دُز اول خبر داد و گفت: ۷۹ درصد دُز دوم را دریافت کرده و ۸۷ درصد نوجوانان نیز دُز اول و ۷۷ درصد هم دُز دوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.