به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان و باحضور جمعی از اساتید هنر استان از نیم قرن فعالیت هنری استاد حسین آبسواران از نقاشان پیشکسوت کردستانی تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - رئیس حوزه هنری کردستان در دیدار با هنرمد کردستانی در سخنانی با اشاره به برنامه‌ها و رسالت‌های حوزه هنری در تکریم و پاسداشت مقام شامخ هنرمندان گفت: نام نیک و خصوصیات اخلاقی منحصر به فرد استاد آبسواران همواره نزد دوستان و شاگردان این هنرمند به عنوان یک الگو و نمونه مثال زدنی نام برده شده است.

 امین مرادی با اشاره به نخستین نمایشگاه گروهی برگزار شده هنرمندان پیشکسوت نقاشی توسط حوزه هنری در مهرماه سال ۹۲ گفت: در آن نمایشگاه ۱۲ هنرمند پیشکسوت از جمله استاد آبسواران آثار خود را درگالری سوره در معرض نمایش قرار دادند که به عنوان یکی از ماندگارترین نمایشگاه‌های تجسمی که بسیار مورد توجه واقع شد تبدیل گردید.

به گفته او: در آستانه سالگرد وفات استاد هوشنگ کلامی از هنرمندان و معلمین برجسته استان برنامه ریزی کرده ایم، دومین نمایشگاه هنرمندان پیشکسوت استان را به نام و یاد این استاد فقید در اواخر سال جاری در گالری سوره سنندج ودیگر شهر‌های استان برگزار کنیم.

مرادی از برجسته سازی و معرفی اساتید برجسته هنری به نسل جدید به عنوان یک وظیفه مهم دستگاه‌های فرهنگی وهنری نام برد و می گوید:در قالب پروژه‌های تاریخ شفاهی موضوع ثبت، ضبط و انتشار خاطرات و زندگینامه هنرمندان را در دستور کار قرار داده  است.

حسین آبسواران نیز در ادامه با قدردانی از توجه حوزه هنری گفت:تمامی انسان‌ها علی الخصوص هنرمندان هرچه به مراتب بالاتر فعالیت هنری و زندگی می‌رسند به این نتیجه می‌رسند که همه ما تنها وسیله‌ای بوده ایم برای ترویج اخلاق و تنها چیزی که بر جا می‌ماند نام نیک و اخلاق نیکو است.

او با ذکر خاطراتی از دوران زندگی خود گفت: شهریور ماه سال ۱۳۲۲ در خرم آباد به دنیا آمدم و از ۴ سالگی بدلیل مهاجرت خانواده به کردستان در این استان زندگی کرده ام و خود را با افتخار یک کردستانی می‌دانم.

آبسواران می گوید: آنچه شده ام و آنچه دارم حاصل همسفری همسری است که صبورانه من را همراهی کرده اند و زمینه این آرامش و بودن من شده است.

او گفت: بنده درمقابل کار اساتید بزرگی، چون زنده یاد کلامی و اساتید حاضر در این جمع تنها قطره‌ای بوده ام و بیشتر سعی کرده ام فرا بگیرم و هنور هم به دنبال فراگیری هستم.

این هنرمند عشق به کار را مهمترین اصل کار هنرمندا دانست و گفت: عشق در کنار معنی ظاهری خود دارای مراتب والاتری است که باید در وجود هنرمندان ریشه زده و در آثار هنری متبلور شود و خود را نمایان سازد تا درنهایت به والاترین مرتبه از عشق که اخلاق است برسد.

در ادامه این دیدار اساتید با حضور در اتاق کار استاد آبسواران از تابلو‌ها و آثار این استاد بازدید و در پایان این دیدار با اهدای لوح و هدیه از طرف حوزه هنری از سال‌ها و تلاش این استاد تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: حوزه هنری ، تجلیل ، هنرمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.