معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی یک‌روز گذشته، تعداد ۱۴۰ بیمار در بیمارستانهای فارس بستری شده‌اند که نسبت به روزهای گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - رضائیان زاده درباره آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا صبح جمعه ۸ بهمن، یک میلیون و ۹۰۴ هزار و ۵۵۷ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه و منجر به شناسایی۵۲۶ هزار و ۷۲۶ بیمار مثبت مبتلا به کرونا شده است.

او گفت: با بستری ۱۴۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۶۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۵۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

رضائیان زاده گفت: با جان باختن سه نفر در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ در فارس به هفت هزار و ۴۷۶ نفر رسید.

او گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری ۵۱۱ هزار و ۹۸ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آمار واکسیناسیون در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۲۸۵ هزار و ۳۳۴ دُز رسیده است.

رضائیان زاده گفت: بر این اساس از کل واکسن‌های تزریق شده سه میلیون و ۲۷۱ هزار و ۵۴۳ دُز نوبت اول، سه میلیون و یکهزار و ۳۱۲ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۱۲ هزار و ۴۷۹ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار