وزیر دادگستری گفت: افرادی که در وضعیت فعلی جنگ اقتصادی دشمن با تخلفات خود معیشت مردم را در تنگنا قرار می‌دهند با برخورد جدی روبه‌رو می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - امین‌حسین رحیمی در جمع مدیران اداره‌کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در مشهد گفت: بنابر درج "قیمت مصرف‌کننده" بر روی کالاها، از این پس قیمت تولیدکننده بر روی کالا‌ها درج شود.

رحیمی می گوید بر این اساس فروشنده اجازه دارد درصدی از سود را بر قیمت تولیدکننده اضافه کرده و این نرخ را در معرض دید خریداران قرار دهد لذا اگر قیمت بیشتر از سود مصوب باشد با فرد متخلف برخورد خواهد شد.

به گفته وزیر دادگستری شهروندان اگر با نرخ سودی از سوی فروشنده بر روی کالا مواجه شدند که بیشتر از نرخ اعلام شده در سامانه حمایت از مصرف‌کنندگان است، آن را به اداره تعزیرات اعلام کنند تا با فوریت مورد رسیدگی قرار گیرد.

 کمیته اقدام مشترک، ذیل ستاد تنظیم بازار متشکل از مسئولان و کارشناسان سازمان‌های صنعف معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعزیرات و بازرسی بسیج اصناف، اتاق اصناف و همچنین وزارت کشور فعالیت دارد؛ این کمیته در سطح همه استان‌های کشور تشکیل شده تا با فعالیت آن در برخورد با تخلفات همکاری و تعامل بین دستگاهی ایجاد شود.

شمار نیروی انسانی تعزیرات با حجم کار تناسب ندارد

سید مرتضی مدنی مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در نشست با وزیر دادگستری گفت: این استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفر جمعیت دارد و بین ۲۵ میلیون تا ۳۰ میلیون نفر جمعیت نیز علاوه بر ساکنان خراسان رضوی در شرایط غیرکرونایی هر سال به استان سفر می‌کنند لذا از این منظر خراسان رضوی با شرایطی خاص و ویژه مواجه است.


بیشتر بخوانید


۱۰ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان خراسان رضوی هم‌اینک اداره و رئیس ثابت تعزیرات حکومتی دارند؛ لذا اداره‌کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ۲۳ شهرستان دیگر استان را به صورت سیار زیر پوشش دارد که مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی می گوید بر این اساس وضعیت نیروی انسانی این نهاد متناسب با حجم کاری آن نیست، اما با این وجود زمان رسیدگی به پرونده‌های تعزیرات کم شده بطوری که زمان رسیدگی به پرونده‌های مربوط به کالا و خدمات تا کمتر از ۴۰ روز کاهش یافته است.

مبلغ وصولی از محل صدور محکومیت متخلفان پرونده‌های تعزیرات را ظرف امسال تاکنون در خراسان رضوی افزون بر سه هزار میلیارد ریال است وتاکنون ۸۱۰ میلیارد ریال از این حجم وصول شده است.

به گفته مدنی ظرف ۱۰ ماه گذشته امسال ۳۸ هزار فقره پرونده نیز وارد اجرای احکام اداره‌کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی و ۳۷ هزار پرونده مختومه شده‌اند؛ همچنین اداره‌کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در تعهدات ارزی ۱۳۰ فقره پرونده به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد ریال دارد و ارزش تنها یک فقره پرونده این حوزه که حکم محکومیت آن صادر شده ۹۰ هزار میلیارد ریال است.

اداره‌کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در ۱۴ شهرستان این استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری اداره مستقل دارد. بر این اساس در هر اداره تعزیرات حکومتی یک شعبه و در شهرستان‌های تربت‌حیدریه، سبزوار و نیشابور دو شعبه صلاحیت عام رسیدگی به تخلفات اقتصادی، بهداشتی و دارو و درمان را دارند.

 

انتهای پیام//ت.ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.