منابع خبری از قصد ناتو برای ارائه پاسخ کتبی به پیشنهادهای امنیتی روسیه خبر دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان - دیپلمات‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی امروز (چهارشنبه) اعلام کردند ناتو قصد ارائه پاسخ کتبی به پیشنهادهای امنیتی روسیه را دارد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات‌های ناتو نوشت: «پاسخ کتبی اتحادیه به پیشنهادهای امنیتی روسیه به زودی به سفیر روسیه در بلژیک تحویل داده خواهد شد.»

مسکو اواسط ماه دسامبر سال گذشته میلادی یک سری پیشنهادات امنیتی درباره اروپای شرقی ارائه کرد. هدف اینپیشنهادات خنثی کردن بحران کنونی در مرز اوکراین بود، جایی که ناتو ادعا می‌کند هزاران سرباز روسی آماده حمله به اوکراین هستند.

البته رهبران روسیه و اوکراین هر دو تشکیل یک نیروی ضربتی از سوی نیروهایی که در تمرینات هستند را رد کرده‌اند.

پیشنهادات روسیه نگرانی‌های امنیتی کلیدی این کشور را برطرف می‌کند، از جمله این نگرانی‌ها می‌تواند «پایان دادن به گسترش بیشتر ناتو به سمت شرق، پیوستن احتمالی اوکراین به این اتحاد، و جلوگیری از استقرار سلاح‌های تهاجمی بیشتر در اروپای شرقی» را نام برد.

همزمان با گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال پاسخ ناتو به روسیه، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با ادعای آن‌که روسیه به تجاوزگری در اوکراین می‌پردازد، مدعی شد: «در صورتی که روسیه تجاوزگری خود را افزایش دهد، تحریم‌ها و پاسخ نظامی در انتظار آن است. واشنگتن خواهان راه دیپلماتیک است؛ اما ما آماده هر چیزی هستیم.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین افزود: «ما محتوای پاسخ مان به پیشنهادهای روسیه را فاش نمی‌کنیم و انتظار داریم روسیه هم از انتشار پاسخ ما به درخواست‌های امنیتی خودداری کند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار