برخی از کارشناسان معتقد هستند درگیری‌های بوجود آمده در مسابقات کشتی به ضعف داوری‌ها ارتباط دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان - مشکلات داوری باعث شده درگیری‌های بوجود آمده در رقابت‌های کشتی را به نحوه قضاوت‌ها نسبت دهند. اهمیت کشتی به عنوان ورزش اول کشور بر هیچ کس پوشیده نیست به طوری که این رشته حتی با غرور ملی نیز پیوند خورده است و در واقع کشتی ریشه در تاریخ و فرهنگ ایران دارد که همواره از آن به عنوان یک رشته پهلوانی یاد می‌شود، اما حواشی و درگیری‌هایی که در کشتی بوجود می‌آید باعث می‌شود رنگ و بوی پهلوانی در آن کم رنگ شود.

در همین راستا علیرضا رضایی نایب قهرمان المپیک و نفر سوم رقابت‌های جهانی کشتی آزاد درباره دلایل درگیری در رقابت‌های کشتی، اظهار داشت: «یک ماه و نیم پیش هم گفته بودم که موضوع داوری معضل کشتی ما شده است. گفته بودم اگر با این مسئله برخورد نشود، در مسابقات مهمتر که قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی است، مشکلات بیشتری خواهیم داشت که دیدید همین اشتباهات داوری باعث ایجاد چه حاشیه‌هایی در مسابقات گرگان شد. ۹۰ درصد درگیری‌ها در مسابقات کشوری بابت داوری بود و من واقعاً متاسفم با وجود تمام زحماتی که شخص علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی می‌کشد، این حاشیه‌ها به وجود آید. من دبیر را خوب می‌شناسم، این چیز‌ها با روحیه‌اش منافات دارد و نه او و نه پژمان درستکار نمی‌خواهند حق کسی در تیم ملی ضایع شود.»

هادی حبیبی عنوان‌دارکشتی آسیا، رئیس اسبق انستیتو و کمیته لیگ فدراسیون کشتی نیز درباره درگیری‌ها در رقابت‌های مختلف کشتی گفت: درگیری‌های کشتی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که هر کدام از آن‌ها باعث ایجاد حاشیه در میدان مسابقه و حتی روی سکو‌ها می‌شود، اما با وجود آنکه گفته می‌شود اشتباهات داوری جزئی از ورزش است، ولی در رشته‌ای مثل کشتی وقتی شرایط بازبینی وجود دارد دیگر ضعف‌های داوری نمی‌تواند قابل توجیه باشد.

حبیبی با بیان اینکه ضعف داوری در همه رشته‌های ورزشی همواره باعث ایجاد تنش و درگیری می‌شود، عنوان کرد: به طور حتم نمی‌توان از مشکلات داوری که در رقابت‌های مختلف کشتی بوجود آمده چشم پوشی کرد، اما به هر صورت اینکه این ضعف باعث درگیری‌های شدید شود در رشته‌ای مثل کشتی که با مرام و مسلک پهلوانی گره خورده دور از ذهن است و به اعتقاد من با مدیریت بهتر می‌توان از بروز حواشی جلوگیری کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار