دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: یکی از حربه های اثربخش دشمن در ایجاد اختلاف میان مسلمانان توهین به مقدسات است.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری روز سه شنبه در همایشی با عنوان "ریحانه النبی" که با حضور علمای اهل سنت و روحانیون شیعه برگزار شد، گفت:  اگر ما به پیامبر اسلام متمسک شویم به امت واحد می رسیم و یکی از اثربخش ترین حربه های ایجاد اختلاف توهین به مقدسات مسلمانان است که باید دشمن شناس باشیم.

 دشمن، طرح اختلافات را رها نمی‌کند و اختلافات نباید منشا درگیری خیابانی شود و از تاریخ باید درس عبرت گرفت و اختلافات را با ادب پیش ببریم و اردوکشی نهی قرآن کریم است و اختلاف افکنی مسیر اسلام و قرآن نیست مسیر استکبار جهانی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: شهرستان تربت جام معرف و خاستگاه تبلور وحدت است نباید از وحدت در اینجا حرفی بزنیم چرا که تداخل خانوادگی شیعه و اهل سنت در خانواده‌ها مشهود است و در اینجا باید وحدت را تکرار کنیم.

به گفته او دشمن تمایل ندارد که از مشترکات سخن گفته شود و به دنبال از بین بردن سرمایه‌های کشور‌های اسلامی است ۱۵۰ سال است که استکبار جهانی سرمایه‌ها و میراث فرهنگی و اعتقادی جامعه اسلامی را می‌دزدد و در موزه‌های آنان است اگر دشمنان مقابل انقلاب اسلامی ایستادند نگران تداوم دزدی هایشان هستند.

این همایش یک روزه با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از علمای شیعه و اهل سنت شهرستان‌های تایباد. باخرز و تربت جام برگزار شد.

شهرستان تربت جام در فاصله ۱۶۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام//ف. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.