معاون مالی و پشتیبانی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از نصب و تعویض ۴۰ تا ۴۵ هزار دستگاه شمارشگر آب در سال، در شهرها و روستاهای این استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محمدرضا اسماعیل‌زاده گفت: از حدود سه سال قبل مشترکان، خود مبادرت به خرید شمارشگر از فروشگاه‌های مجاز می‌کنند، اما تا قبل از آن شمارشگر‌ها توسط شرکت آب و فاضلاب به مشترکان تحویل می‌شد.

یک میلیون و ۲۶۵ هزار مشترک شهری و روستایی زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هستند. همچنین این شرکت به یک میلیون و ۲۶۵ هزار مشترک آب و ۲۲۲ هزار مشترک فاضلاب در شهر‌ها و روستا‌های این استان خدمت رسانی می‌کند.

او گفت: استفاده از خدمات ضمانت، ظرفیت‌های پس از فروش و جلوگیری از ورود شمارشگر‌های بدون اصالت و بی‌کیفیت به چرخه فروش از تاکیدات شرکت آبفاست که از چهار شرکت سازنده کنتور، سه شرکت الزامات آبفا را در قبال خریداران پذیرفته‌اند، اما یک شرکت درخواست‌های این شرکت را قبول نکرد، که کنار گذاشته شد.

به گفته او ارزش ریالی هر دستگاه شمارشگر پنج میلیون ریال است همچنین نظارت‌های این شرکت بر خرید کالا‌ها با هدف کاهش خسارت‌های مالی شرکت و مشترکان آب در خراسان رضوی افزایش یافته‌است.

معاون مالی و پشتیبانی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: شمارشگر‌های تحویلی آب سه سال ضمانت دارند که با پیگیری‌های صورت گرفته توسط شرکت آبفای استان، ۲ هزار دستگاه شمارشگر نو در ازای موارد خراب شده در سال‌های گذشته، از شرکت‌های مرتبط تحویل گرفته شد.

اسماعیل‌زاده گفت: شمارشگر‌های خراب برگشت داده شده به کارخانجات، مربوط به دورانی است که خود شرکت آبفا اقدام به خرید و نصب آن در اماکن مورد تقاضای مشترکان می‌کرد و شمارشگر‌های نو تحویلی با ضمانت سه ساله یا سه هزار مترمکعب کارکرد، در اختیار شرکت‌های تبصره ۲ و امور تابعه قرار گرفته است تا با شمارشگر‌های خراب و معیوب مشترکان نیازمند و یا خانوار‌های زیر پوشش نهاد‌های حمایتی نظیر کمیته امداد به صورت رایگان تعویض شود.

او گفت: شمارشگر‌های هوشمند در منازل مسکونی نصب نمی‌شود بلکه برای کاربری‌های با مصرف بالا نظیر باغ‌ویلا‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا در صورت افزایش مصرف، شمارشگر به صورت خودکار قطع شود.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.