مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: مصرف گاز در بخش خانگی روز گذشته در خراسان جنوبی ۳۴ درصد افزایش یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - هاشمی گفت: با توجه به برودت شدید هوا در کشور و استان از مشترکان تقاضامندیم تا با صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی شرکت گاز را در استمرار گازرسانی یاری کنند.

به گفته او با کاهش یک درجه دما در گرمایش خانه ۶ درصد در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی می‌شود و این موضوع در کاهش هزینه‌های اقتصادی خانواده نیز تاثیر دارد.

 استفاده از وسایل گازسوز استاندارد با راندمان بالا، رعایت دمای رفاه ۱۸ الی ۲۱ درجه سانتیگراد، استفاده از لباس گرم زمستانی در منزل، نصب پرده ضخیم بر روی پنجره‌ها، خاموش کردن وسایل گرمایشی در اتاق‌های بدون استفاده، نصب درزگیر در محل در و پنجره‌ها و تنظیم دمای پکیج یا آبگرمکن بر روی ۵۰ درجه از جمله مواردی است که در کاهش مصرف گاز تاثیر مستقیم دارند.

در ۲۸ آذرماه بود که مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی به7هشدار داد و گفت: مشترکینی که دارای مصرف بالایی هستند و در پلکان چهارم تا دوازدهم قرار می‌گیرند برای هر پله به میزان ۴۰ درصد افزایش گاز بها نسبت به پله قبلی در نظر گرفته می شود.

این آیین نامه با هدف تشویق مشترکین کم مصرف و بازدارندگی مصرف نامتعارف برخی مشترکین پر مصرف به تصویب هیات وزیران رسیده و به شرکت ملی گاز ابلاغ شده است.

انتهای پیام /  ط ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.