کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در ۴۸ ساعت گذشته از ایستگاه باران سنجی کریمو در شهرستان سرایان ۹۱ میلی متر بارش ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - نخعی گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته بارش‌های خوبی در سطح استان داشته ایم؛ بیشترین بارش گزارش شده مربوط به ایستگاه کریمو با ۹۱ میلی متر بوده و پس از آن از سرایان ۵۳ میلی متر، قاین ۳۸ میلی متر، فردوس ۳۰ میلی متر، طبس ۲۰ میلی متر، بیرجند ۲۲ میلی متر، بشرویه و اسدیه ۱۷ میلی متر، سربیشه ۳۲ میلی متر، خوسف ۱۹ میلی متر، حاجی آباد زیرکوه ۱۳ میلی متر و از نهبندان هم بارش ناچیزی گزارش شده است.

او گفت: در مجموع در این مدت بارش‌های سطح استان را می‌توان بین ۲۰ تا ۵۰ میلی متر و ۵۰ تا بیش از ۹۰ میلی متر تقسیم بندی کرد؛ بارش‌های سنگین و نیمه سنگین در این مدت ثبت شده است.

نخعی می‌گوید: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی فردا وزش باد شدید، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات احتمال بارش برف و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد؛ در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی تشکیل پدید مه می‌تواند سبب کاهش میزان دید افقی شود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: برای روز های سه شنبه و چهارشنبه کاهش میزان دمای هوا را انتظار داریم و در مناطق سردسیر و کوهستانی سرما و یخبندان شبانه رخ خواهد داد.

او گفت: از روز جمعه کاهش محسوس دمای هوا قابل ملاحظه است و سرما و یخبندان شبانه در استان تشدید می‌شود.

نخعی گفت: از اواخر وقت پنج شنبه تا روز جمعه سامانه بارشی دیگری جو استان را در مناطق شمال شرقی، نواحی شمالی و مرکز استان به صورت بارش برف تحت تأثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار