زمستان بارانی و برفی در خراسان جنوبی

آخرین جزئیات از بارش برف و باران در خراسان جنوبی را در این بسته خبری بخوانید.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - زارعی کارشناس هواشناسی استان گفت: مطابق با داده‌ها و الگوی نقشه‌های پیش یابی تا روز سه شنبه هفته جاری رگبار باران و رعد و برق را در استان خواهیم داشت و در مناطق مستعد استان احتمال بارش تگرگ و در مناطق مرتفع و کوهپایه‌ای و گردنه‌ها بارش برف  قابل پیش بینی است.

به گفته او ، اوج بارش‌ها طی ۲۴ ساعت آینده در نیمه شرقی و بخش مرکزی استان رخ می‌دهد.

زارعی گفت:در شبانه روز گذشته بیشترین باران خراسان جنوبی در سرند فردوس با ۴۷ میلیمتر ثبت شد.

اخطاریه و هشدار مدیریت بحران خراسان جنوبی

مدیریت بحران خراسان جنوبی در خصوص وقوع روان آب و آبگرفتگی معابر عمومی برای شهرستان‌های درمیان، نهبندان، سربیشه، بیرجند و خوسف اخطاریه صادر کرد.

میرجلیلی از فرمانداران این شهرستان‌ها خواست با اتخاذ تمهیدات لازم ، استقرار شبانه روزی مدیران دستگاه‌های امدادی در بازه زمانی اعلام شده در شهرستان ها نیرو‌های امدادی و عملیاتی شهرستان در حالت آماده باش کامل قرار گیرند.

جاده‌های خراسان جنوبی در برخی نقاط لغزنده است

سرهنگ رضایی رئیس پلیس راه استان گفت: همه محور‌های استان باز است، اما محور‌های طبس-دیهوک-فردوس-سرایان و بیرجند لغزنده است.

او گفت: محور به فردوس مه آلود است.

رئیس پلیس راه استان همچنین گفت: هم اکنون بارندگی در محور‌های شهرستان سرایان شدید است.

سرهنگ رضایی گفت: رانندگان موارد ایمنی را رعایت کنند و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند به ویژه در محور‌های روستایی به علت وجود آبنما‌ها و گل و لای و بارندگی جمع شده در آن نیاز است احتیاط بیشتری داشته باشند.

رشد ۱۶ درصدی میانگین بارندگی‌ها درخراسان جنوبی

خندان رو مدیر کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: میانگین بارندگی‌ها از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد و نسبت به بلند مدت ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

به گفته او میانگین بارندگی‌های استان از ابتدای سال تا این لحظه، ۳۸ میلی متر بوده است.

خندان رو گفت: این بارش ها معادل ۶ میلیارد متر مکعب آب است که مقداری به زمین نفوذ می‌کند، مقداری تبخیرمی شود و مقداری نیز در روان آب‌ها به هدر می‌رود.

زمستان بارانی و برفی در خراسان جنوبی

امداد رسانی به حادثه دیدگان سیلاب در سرایان

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر سرایان از صبح امروز تا کنون ۶ منزل مسکونی در سرایان که دچار آبگرفتگی شده بود که توسط نیرو‌های امدادی از آب تخلیه شد.

بارانی گفت: سامانه بارشی که از بامداد روزگذشته در استان فعال شد سبب بهره‌مندی اکثر نقاط استان از بارش‌های زمستانی شد، اما به دلیل شدت بارش در برخی از مناطق شهرستان تعدادی از منازل مسکونی دچار آبگرفتگی شد.

در مجموع سه تیم عملیاتی سیلاب در قالب ۱۵ امدادگر در سطح شهرستان از ابتدای بارندگی‌ها مشغول امداد رسانی هستند.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: بارش باران ، جاده ، مه آلود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.