آخرین جزئیات از بارش برف و باران در خراسان جنوبی را در این بسته خبری بخوانید.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: به علت بارش شدید باران و آبگرفتگی معابرشهری و تخریب برخی از راه‌های روستایی در شهرستان سربیشه، تمامی مدارس این شهرستان، امروز، دوشنبه، بیست و هفتم دی ماه، تعطیل است.

برگزاری امتحانات نهایی به قوت خود باقی است و حوزه‌های امتحانی پذیرای دانش آموزان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

آبگرفتگی ۳۴ واحد مسکونی در خراسان جنوبی

 مدیرکل مدیریت بحران استان گفت:۳۴ واحد مسکونی بر اثر سیلاب دچار ابگرفتگی شده بودند که مشکل آن‌ها رفع شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: همچنین ۴۲ نفر گرفتار در محور‌های مواصلاتی که در راه ماندند اسکان داده شدند که ۱۶ نفر از مرگ حتمی نجات یافتند.

میرجلیلی گفت: در شبانه روز گذشته ۲۰۷ نفر گرفتار در سیلاب امداد رسانی و ۱۷ خودروری گرفتار در محور‌های مواصلاتی رهاسازی شدند.

به گفته او علاوه بر خسارات به باغات و مزارع، به هشت واحد دامی یک واحد پرورش شترمرغ، چند واحد کوره‌های آجرپزی خسارت وارد شد که برآورد خسارت با تلاش ۶ تیم تخصصی برآورد خسارت، در حال انجام است.

محور میغان به بصیران مسدود شد

رئیس پلیس راه استان گفت:محور میغان نهبندان به بصیران خوسف به علت سیلاب شبانه روز گذشته مسدود است.

سرهنگ رضایی گفت: محور بیرجند- سه قلعه سرایان نیز از شب گذشته به دلیل طغیان رودخانه مسدود است.

او گفت: صبح امروز در گردنه سرچاه محور بیرجند- اسدیه، گردنه درمیان محور اسدیه- سربیشه و در گردنه ثمن شاهی محور بیرجند- قاین بارش برف گزارش شده و تردد بدون زنجیر چرخ غیرممکن است.

تمامی محور‌های خراسان جنوبی به دلیل بارش باران لغزنده است و رانندگان با احتیاط تردد کنند.

تلاش راهداران برای برقراری ارتباط ایمن در راه‌های روستایی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: راه‌های ارتباطی بیش از ۶۴ روستا در استان در اثر نزولات جوی دچار سیلاب و رواناب شد که با تلاش راهداران برای برقراری ارتباط ایمن ادامه دارد.

جلال زاده گفت: در ۲۴ ساعت گذشته به علت برف و سیلاب که منجر به انسداد ۱۳ مسیر بعلت رواناب ایجادشده در آبنما‌ها شد با تلاش عوامل راهداری و پلیس راه بازگشایی شده و در حال حاضر راهداران مشغول پاکسازی پل ها، آبنماها، تخلیه قنات‌ها و ریزش برداری کامل محور‌های خاکی و کوهستانی مذکور هستند.

او گفت: همچنین راهداران مستقر در محور بیرجند- سه قلعه با فعالیت ماشین آلات راهداری، در حال پاکسازی آبنما‌ها و بازگشایی این محور هستند.

امداد رسانی به ۱۲۹ حادثه دیده سیلاب در خراسان جنوبی

رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته امدادرسانی به حوادث سیلاب در شش شهرستان سرایان، قاین، فردوس، نهبندان، بیرجند و خوسف انجام شده است.

او گفت: این مدت به ۱۲۹ نفر حادثه دیده امداد رسانی شده و بیشتر حوادث آبگرفتگی منازل و گیرافتادگی خودرو‌ها در مسیر سیلاب بوده است.

رضایی گفت: طی این مدت برای ۱۷ منزل مسکونی که دچار آبگرفتگی شده بود تخلیه آب انجام شده و همچنین ۳۲ نفر سرنشینان ۱۰ دستگاه خودرو گرفتار در مسیر سیلاب توسط نیرو‌های امدادی و مردمی نجات یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تا کنون ۷۷ نیروی عملیاتی در قالب ۲۲ تیم با انواع تجهیزات امدادی به محل حوادث اعزام شده اند.

رانندگان بدون زنجیر چرخ تردد نکنند

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی اعلام کرد: به دلیل شدت بارش برف در سه محور مواصلاتی استان، تردد بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

سرهنگ رضایی گفت: هم اکنون در گردنه سرچاه محور بیرجند- اسدیه، گردنه درمیان محور اسدیه- سربیشه و در گردنه ثمن شاهی محور بیرجند- قاین بارش برف گزارش شده و تردد بدون زنجیر چرخ غیرممکن است.

او با تاکید بر همراه داشتن زنجیر چرخ و اطمینان از تجهیزات زمستانی خودرو، از رانندگان خواست از سفر‌های غیرضرور به جد خودداری شود.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: تمامی محور‌های خراسان جنوبی به دلیل بارش باران لغزنده است و رانندگان با احتیاط تردد کنند.

کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی

به گفته کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی، تغییرات دمای هوا تا سه روز آینده در استان کاهشی و محسوس خواهد بود.

لطفی گفت: مطابق با الگوی نقشه های پیش یابی، امروز و فردا با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان، وزش باد شدید، افزایش متناوب ابر، رگبار و رعد و برق با شدت کمتر برای نیمه شرقی و مرکز استان پیش بینی می شود.

روستای کریموی سرایان با ثبت ۹۱ میلیمتر رکورددار بارش‌های ۴۸ ساعت گذشته در استان گزارش شد.

طی ۴۸ ساعت گذشته تحت تأثیر سامانه بارشی وارد شده، شاهد بارش های سنگین و در برخی نقاط بارش های خیلی سنگین در استان بودیم.

به گفته لطفی با کاهش دمای هوا ، برای روز چهارشنبه در مناطق سردسیر استان احتمال وقوع یخبندان نیز وجود دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار