رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ساختمان‌های مدارس در حوادث غیر مترقبه، به عنوان مکان‌های ایمن برای حضور مردم مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان - مهرالله رخشانی مهر گفت: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در حوادث غیرمترقبه چند سال اخیر، به ویژه سیل سال‌های ۹۸ و ۹۹ در بیشتر موارد مدارس را به محل اسکان مردم و پایگاه‌های امدادرسانی تبدیل کرد.

به گفته رخشانی مهر پس از سیل فروردین ۹۸ بازدید‌های میدانی از استان‌های سیل‌زده و تشکیل کارگروه‌های تخصصی، فرایند جمع‌آوری اطلاعات و برآورد میزان خسارت وارده به مدارس آسیب‌دیده ناشی از سیل، انجام شده اند.

اعتبار ویژه‌ای حدودا ۵۲۵ میلیارد ریال از اعتبارات سال ۱۳۹۸ برای استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان جهت تسریع عملیات تخریب و بازسازی مدارس آسیب‌دیده از سیل در نظر گرفته شد.

۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانداردسازی سامانه گرمایشی، به هر استان برای بازسازی و تعمیر سامانه گرمایشی مدارس آسیب‌دیده از سیل نیز اختصاص داده شد.

رخشانی‌مهر گفت: در سیل دی ۹۸ به برخی فضا‌های آموزشی استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان آسیب وارد شد. بلافاصله پس از وقوع سیل در این استان‌ها، کارگروه‌های تخصصی تشکیل و خسارت‌ها به مدارس ارزیابی شد. ۵۰ دستگاه کانکس کلاسی نیز به این استان‌ها ارسال کردیم.

 در واپسین روز‌های ۹۷ و روز‌های آغازین ۹۸، ۱۲ استان کشور درگیر سیل و خسارات ناشی از آن شدند. بر اثر سیل ۳۳۶ مدرسه در استان گلستان، ۲۱۰ مدرسه در استان لرستان و ۱۰۵ مدرسه در استان خوزستان متحمل خسارت‌های کلی و جزئی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار