مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: تنها ۶۰ درصد بانوان باردار واکسینه شده‌اند که این شرایط مطلوب نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - محمدحسین زارع، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد در مراسم تکریم و معارفه رئیس بیمارستان شهید بهشتی تفت گفت: بیمارستان شهید بهشتی تفت در زمان شیوع ویروس کرونا یکی از مراکز درمانی خوب در استان بود و بیماران از مرکز استان نیز برای درمان به این بیمارستان اعزام می‌شدند.

زارع ادامه داد: در بحث واکسیناسیون جامعه هدف بانوان باردار شرایط استان مطلوب نیست و حدود ۶۰ درصد بانوان باردار واکسینه شده‌اند و نیاز است در این زمینه با تبلیغات و آگاهی سازی این آمار افزایش یابد، اما وضعیت شهرستان تفت در این زمینه مطلوب است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفته است: آمار واکسیناسیون در استان یزد در تزریق دز اول حدود ۹۲ درصد و در تزریق دز دوم حدود ۸۸ است.

او گفت: این آمار نسبت به وضعیت کشوری مطلوب است، اما نیاز است تبلیغ و آگاهی بخشی لازم برای تزریق دز سوم واکسن در استان صورت گیرد تا در صورت شیوع پیک جدید ویروس کرونا، استان یزد از گزند این ویروس در امان باشد.

محمد دهشیری، سرپرست فرمانداری شهرستان تفت نیز به اهمیت موضوع سلامت در جامعه پرداخت و گفت: موضوع تأمین سلامت و رعایت بهداشت در شرایط فعلی که ویروس کرونا شیوع دارد از اهمیت بالایی برخوردار است و با همکاری مسئولان و کادر بهداشت و درمان موفقیت‌های کسب‌ شده در جلوگیری از گسترش این بیماری ادامه می‌یابد.

دهشیری به نزدیکی تفت به مرکز استان اشاره کرد و گفت: نزدیکی تفت به مرکز استان فرصت‌ها و تهدید‌هایی را به وجود آورده و باید از فرصت‌های به وجود آمده نهایت استفاده را برده و تهدید‌ها را نیز بی‌اثر نماییم.

سرپرست فرمانداری شهرستان تفت برنامه‌ریزی برای حضور پزشکان متخصص از مرکز استان را در بیمارستان شهید بهشتی تفت ضروری دانست.

او گفت: در جامعه امروز نیروی انسانی کارآمد و متخصص حرف اول را می‌زند و در پیام مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در گام دوم انقلاب این موضوع به‌خوبی مشهود است و باید از نزدیکی بیمارستان شهید بهشتی تفت به مرکز استان به‌منظور استفاده از پزشکان زبده و متخصص و کادر متخصص بهداشت و درمان نهایت استفاده را ببریم.

دهشیری به ظرفیت خیری شهرستان تفت اشاره کرد و گفت: در حوزه سلامت همکاری مسئولین و خیرین مشهود بوده و باید در ادامه مسیر از توان و ظرفیت خیرین در اجرای پروژه‌های بهداشتی و درمانی بیشتر استفاده شود.

دهشیری خواستار تسریع درروند عملیات عمرانی پروژه اورژانس پیش بیمارستانی شهید بهشتی تفت شد.

او گفت: ضرورت دارد با برنامه‌ریزی مناسب این پروژه در بازه زمانی کوتاه آماده بهره‌برداری شود و با توجه به درخواست‌های مردمی پیگیری‌های لازم برای تحویل دستگاه ام آی آر به بیمارستان نیز صورت گیرد.

در ادامه مراسم از تلاش‌های "سید نادر مصطفوی" رئیس سابق بیمارستان شهید بهشتی تفت با اهدای لوح، تقدیر و با اهدای حکم "محمدرضا حسنی قوام" به‌عنوان رئیس جدید این بیمارستان معرفی شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.