شاه میرزایی گفت: دیگر فروشگاهی قیمت بیشتر روی بسته بندی درج نخواهد کرد و با تخفیف‌های دروغین محصول را نمی‌فروشد.

باشگاه خبرنگاران جوان - شاه میرزایی معاون تجارت و خدمات وزیر صمت گفت: پویش درج قیمت تولید کننده دو بخش دارد، بخش اول درج قیمت و بخش دوم جشنواره‌های فروش که هدف آن حذف واسطه و شفافیت نظام توزیع است. مسئولیت این کار با سازمان حمایت مصرف‌کنندکان و تولید کنندگان است و با اجرای فاز دوم، امروز تعداد کالای مشمول به ۲۰ عدد رسیده است. آنچه که ۲۲ دی آغاز شد پویش است، اما در ماه بهمن جشنواره‌های فروش را هم خواهیم داشت تا بخشی از سود نظام توزیع کاهش پیدا کند.

او گفت: در جشنواره‌ها ممکن است کالاهایی که درج قیمت ندارند هم عرضه شوند. فروشگاه‌ها می‌توانند از ۳۰ درصد سود خودشان تخفیف بدهند؛ اگر تخفیف از طرف تولید کننده هم باشد باید در قیمت تولیدکننده درج شود پس دیگر فروشگاهی قیمت بیشتر روی بسته بندی درج نخواهد کرد و با تخفیف‌های دروغین محصول را نمی‌فروشد.


بیشتر بخوانید:


جشنواره خرید شفاف طرحی ملی برای عرضه اقلام اساسی است که از ۲۵ تا ۲۲ بهمن در سراسر کشور با همکاری اتاق اصناف و وزارت صمت برگزار خواهد شد.

اتاق اصناف هم اعلام کرده بود هر گونه تخفیف بیش از ۳% می‌بایست با کاهش قیمت فروش تولیدکننده درج شده بر روی کالا صورت پذیرد و تخفیف بیش از ۳ درصد خارج از قیمت درج شده بر روی کالا از مصادیق عدم رعایت ضوابط قیمت گذاری اعلامی از سوی سـازمان حمایت بوده و می‌بایست از این گونه اقدامات خودداری گردد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت صمت ، درج قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار